Ford a dezvăluit noua generaţie Ranger Raptor, un pick-up nou de şcoală veche, cu putere redusă pentru Europa

22 Februarie 2022, 11:14
Redacţia PiataAuto.md
Ford Ranger Raptor a fost un model notoriu în ipostaza sa precedentă, fiind adorat pentru caracterul mai rugos şi mai pregătit de offroad dur, cu un aspect ce inspiră mai multă pregătire de situaţii dificile. Cumva Ranger Raptor a intuit creşterea preferinţelor publicului pentru modele adevărate de offroad încă înainte de Bronco şi de curentul formelor retro. Iar acum a venit timpul unui nou Ranger Raptor, care şi-a păstrat linia sa de design, fără a muşca din identitatea lui Bronco. Şi chiar dacă vorbim de o generaţie nouă, Ford Ranger Raptor a rămas un pick-up de şcoală veche, cu ingrediente tradiţionale făcute să reziste în cele mai condimentate exploatări de offroad.
Modelul va păstra motorul biturbo diesel de 4 cilindri de pe generaţia precedentă, însă marea noutate e că aduce şi un nou V6 twin turbo pe benzină, de 3.0 litri! Ford menţionează că foloseşte un aliaj de fier şi grafit pentru acest motor, care-i conferă o rigiditate structurală sporită, iar inginerii au ajustat acest motor pentru reacţii instantanee comparabile cu supercarul Ford GT! E o declaraţie mai mult decât curajoasă pentru un pick-up nou, lansat în zilele noastre!
Dar există şi o precizare mai tristă pentru viitorii clienţi din Europa. Noul motor V6 twin turbo va fi oferit cam peste tot pe mapamond, însă, din cauza normelor draconice de emisii, europenii vor primi o versiune foarte relaxată a acestuia, de 288 CP şi 491 Nm. Bineînţeles, aceşti parametri nu sunt deloc modeşti, dar când zicem foarte relaxată ne referim la puterea aceluiaşi motor, care va fi disponibilă pentru Australia, de exemplu, unde acesta va livra 397 CP şi 583 Nm! Deci, europenii vor primi o versiune inhibată cu peste 100 CP a aceluiaşi propulsor.
În fine, noul Ford Ranger Raptor vine şi cu ingredientele clasice, precum tracţiunea integrală decuplabilă, cu demultiplicator de cuplu. Are regimuri de condus adaptate, tocmai 4 din ele fiind destinate diverselor condiţii de offroad, inclusiv regimul Baja de înaintare în viteză prin offroad. Suspensia a fost modificată pentru a deveni mai uşoară, însă rigiditatea componentelor sale a sporit, deci durabilitatea nu ar trebui să fie afectată. Acum Ranger Raptor poate avea şi amortizoare adaptive, amortizoarele fiind extraordinar de sofisticate, cu un ulei Teflon pe interior, pentru a face faţă mai bine şocurilor imense de offroad.
Noul Ford Ranger Raptor va putea fi echipat cu o cutie de viteze automată cu 10 trepte, iar habitaclul său a mai făcut un pas înainte pentru condiţii şi mai civilizate de confort şi tehnologie. Există un sistem multimedia avansat, cu un ecran uriaş vertical, în stilul modelelor Tesla şi a tendinţelor aproape universale din lumea auto. Dar poate exista până şi un sistem audio de înaltă fidelitate de la B&O, adică divizia mai accesibilă a celor de la Bang & Olufsen. Ford instalează de ceva vreme aceste sisteme B&O, care aveau numele B&O Play anterior, iar noi am şi apucat să le testăm anterior pe propria piele în teste drive anterioare şi am rămas cu impresii cât se poate de bune de calitatea sunetului lor. Deci, să le vedem acum instalate pe un pick-up, e un semn de civilizare avansată a acestuia.
Aşa că noul Raptor are tot arsenalul pentru a fi din nou un model adorat. Toate ingredientele inginereşti îl recomandă pentru funcţiile sale esenţiale, a primit şi un motor nou intrigant, are şi un design evoluat, dar fidel aceleiaşi filosofii, şi-şi mai şi alintă ocupanţii de la bord cu o ambianţă demnă de anul 2022.
0
3,025
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!