O motocicletă Ural cu ataş, restaurată în Moldova, scoasă la vânzare în Brescia, Italia

16 Februarie 2022, 20:57
Ilie Toma
Munca meşterilor în restaurare din Moldova e apreciată de una din cele mai renumite companii specializate în motociclete clasice din regiunea Brescia a Italiei, or, un Ural M67, restaurat în Moldova, a fost importat în Italia şi acum e scos la vânzare ca exemplar de colecţie.
Motocicleta cu ataş e fabricată în anul 1983 şi are un motor boxer de 650 cm cubi. Acest motor e unul în doi cilindri, în 4 timpi, şi dezvoltă tocmai 36 CP, fapt care o făcea foarte puternică şi durabilă în capacităţile sale de înaintare.
Cu tot cu ataş, ea cântărea 330 kg şi avea o sarcină utilă de 250 kg. Modelul Ural M67 în această ipostază s-a produs între anii 1976 şi 1984, deci motocicleta despre care vorbim azi e una din ultimele produse.
Apropo, motocicleta avea cutie de viteze cu 4 trepte, şi-şi transmitea tracţiunea prin cardan. Iar întrucât e cu ataş, şi manevrarea nu e la fel de simplă ca în cazul uneia cu două roţi, ea avea şi poziţie de marşarier, pentru a se putea da înapoi. Existau şi versiuni cu tracţiune cuplabilă către roata de la ataş, dar motocicleta din Italia, despre care vorbim azi, are tracţiune doar pe o singură roată.
Aşadar, exemplarul despre care vorbim azi a fost restaurat mai mult timp în urmă în Moldova, însă totul a fost păstrat autentic şi original. Starea mecanică a motocicletei e una impecabilă, ne spun italienii, inclusiv motorul, acesta trecând recent şi printr-un schimb de ulei şi o recalibrare.
Cât ajunge să coste acest Ural cu ataş în Italia? Nu foarte mult, de fapt. Doar 3,500 euro se cer pe el, ceea ce e mai mult decât accesibil pentru o asemenea motocicletă, într-o asemenea stare.
Foto: Doar inelul din jurul vitezometrului pare a fi singurul element neautentic de pe acest Ural

Iar cea mai plăcută parte e că această companie specializată din Bedizzolle, Brescia, a păstrat plăcuţele de înmatriculare moldoveneşti pe motocicletă şi spune cu mândrie tuturor că acest Ural vine din Moldova, unde a şi fost restaurat. Văzând aceste imagini, la început ne-am întrebat dacă nu cumva motocicleta se află, de fapt, în Moldova şi doar e expusă la vânzare în Italia, aşa că i-a contactat direct pe italieni. Am fost plăcut surprinşi să aflăm deci, că motocicleta se află pe teritoriul Italiei, are documentele de import în Italia perfectate şi statul de motocicletă istorică, iar plăcuţele din Moldova sunt acum doar un element de decor, care-i certifică originea.
0
24,015
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!