Un Mercedes 190E 2.3-16, condus cândva la cursa campionilor cu 20 cei mai buni piloţi din lume, scos acum la vânzare

20 Februarie 2022, 19:17
Ilie Toma
Acum o lună, publicam un articol în care vorbeam despre cât de diferit se lansau cândva maşinile şi cât de multă străduinţă depunea până şi Mercedes-Benz în a convinge publicul de fiabilitatea noilor sale modele, or fiabilitatea era un criteriu esenţial la cumpărarea unei maşini. Spuneam atunci despre recordul de 50,000 km parcurşi neîntrerupt de primul C-Class, în caroserie W201, dar şi de faptul că atunci când se lansase versiunea cu motor de performanţă 190E 2.3-16, Mercedes chemase 20 cei mai buni piloţi ai lumii într-o cursă a campionilor, pe Nurburgring, iar acei piloţi s-au întrecut între ei cu 20 de exemplare Mercedes 190E 2.3-16, vopsite în argintiu, fiecare cu numele pilotului inscripţionat pe ele. Ei bine, acum exact unul din acele Mercedesuri glorioase, din acea cursă unică din istorie, a fost scos la vânzare.
Cursa legendară a avut loc la 12 mai 1984, iar printre piloţii participanţi erau şi renumiţii Ayrton Senna, Niki Lauda, Stirling Moss şi Alain Prost. La final cursa a fost învinsă de Senna, iar pe locul 2 a fost Niki Lauda. De fapt, pe atunci Ayrton Senna era încă un pilot necunoscut, la început de carieră, el ajungând în locul unuia din puţinii piloţi care refuzaseră să participe, iar asta face cursa şi mai legendară. Unii piloţi au adorat atât de mult maşinile pe care le-au condus în acea cursă încât au făcut cu Mercedes aranjamente pentru a le cumpăra chiar ei. Altele au fost păstrare de fabrică sau vândute unor cumpărători entuziasmaţi pe atunci.
Foto: Imagine cu cele 20 de Mercedesuri din legendare cursă din 1984

Maşina despre care vorbim noi azi a fost şi ea vândută unui asemenea cumpărător pasionat, care a vrut să obţină şi un document confirmativ de la Mercedes că maşina pe care o cumpăra participase în renumita cursă, or, Mercedes ţinuse pe atunci să scoată numele piloţilor de pe acele exemplare vândute public. Exemplarul pe care-l cumpărase acest pasionat, însă, terminase cursa pe locul 5 şi fusese condus de Watson, iar cei de la Daimler i-au oferit şi certificatul de autenticitate solicitat.
Ulterior, proprietarul acestui Mercedes l-a contactat pe pilotul care o condusese şi i-a cerut permisiunea de a-i inscripţiona înapoi numele pe maşina pe care acesta o condusese. Watson a fost acord, ba chiar s-au întâlnit pe viu şi i-a pus şi un autograf pe planşa de bord a maşinii!
Iar toată această istorie a făcut din acest exemplar un obiect cu valoare istorică excepţională. Doar două maşini, cele condus de Lauda şi Senna, se află azi în proprietatea celor de la Mercedes în formă originală, despre restul ştiindu-se prea puţin, întrucât unele au fost vândute fără inscripţii şi n-au mai fost păstrate cu atâta sfinţenie.
Iar Mercedesul despre care vorbim azi, deşi arată într-o condiţie aproape de muzeu, de fapt a fost savurat din plin de proprietarul său. Maşina a adunat de-a lungul anilor o cifră de 282 mii km pe odometrul său, lucru care rar se întâmplă pe maşini de colecţie. Însă acesta era un Mercedes 190E 2.3-16, care se mândrea nu doar cu performanţa sa, ci şi cu durabilitatea excepţională, aşa că proprietarul său a făcut uz de aceste calităţi!
Iar acum această maşină a fost scoasă la vânzare în Spania, cu toată istoria sa şi certificatele de autenticitate, care-i confirmă statutul de bijuterie. E un exemplar unic în lume, şi despre preţ se comunică doar că e unul pe măsura valorii istorice, dar valoarea exactă rămâne a fi comunicată discret în discuţii avansate cu colecţionarii.
Cert e că acest Mercedes e una din cele mai savuroase piese de colecţie din istoria de aur a mărcii germane, când Mercedes ştia, putea şi făcea lucruri absolut excepţionale, perfecţioniste până în cel mai mic detaliu, de o anvergură care nu admitea jumătăţi de măsură!
0
1,390
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!