Una din ultimele MV Agusta clasice, conservată până azi în stare aproape nouă, scoasă la vânzare în Italia

23 Februarie 2022, 21:18
Ilie Toma
În Italia de acum 50-70 de ani se produceau nu doar maşini formidabile, ci şi motociclete geniale, la acest capitol Italia având pe atunci aproape un monopol european. Multe, diverse, inspirate ca design şi ambiţioase ca inginerie, motocicletele produse în Italia dominau lumea vehiculelor pe două roţi cel puţin la fel de mult cum o făceau şi maşinile. Iar MV Agusta era una din mărcile emblematice ale Italiei.
Marca a fost fondată în 1945 de către Domenico Agusta, ca parte a companiei sale de aviaţie, iar numele de MV Agusta are primele două litere drept o abreviere de la Meccanica Verghera, Verghera fiind sătucul a fost pusă temelia fabricii. Motocicletele MV Agusta erau într-o manieră de excelenţă inginerească şi ambiţii competitive, exact ca şi modele Ferrari de pe atunci, iar primele victorii au şi venit în 1946. Au urmat decenii de ascensiune, iar MV Agusta a devenit una din cele mai apreciate mărci ale Italiei, chiar publicul fiind adeseori cel care o compara cu Ferrari.
În 1971, însă, Domenica Agusta e decedat, iar situaţia financiară a fabricii s-a deteriorat rapid. Prea mult depindeau de el, iar fără liderul şi inginerul care-i ghida, echipa de la MV Agusta s-a debusolat rapid. După câţiva ani de derivă, însă, aceştia şi-au adunat forţele pentru o renaştere, pe care au pregătit-o pentru 1975, când au lansat 3 modele noi, sistând totodată producţia modelelor anterioare. Una din cele 3 motociclete era 350 Ipotesi, ea fiind desenată de Giugiaro, iar alta ra chiar modelul despre care vorbim azi — MV Agusta 125 Sport SE, care era o stilizare de design apropiată de Ipotesi.
Motocicleta putea veni cu o carcasă aerodinamică în faţă, precum cea de pe imagini, care-i îmbunătăţea aerodinamica şi în tandem cu forma rezervorului, era o semnătură vizuală a acestor MV Agusta clasice. După cum sugerează numele, modelul făcea uz de un motor de 125 cm cubi, această clasă fiind cea mai populară din Italia acelor vremuri. Era însă un motor cu un singur cilindru, dar cu 4 timpi, pe atunci această reţetă fiind practicată şi de Honda, care-şi făcea simţită concurenţa în clasa de 125 cm cubi într-un mod tot mai dominant.
MV Agusta 125 Sport SE dezvolta 14 CP din motorul său, putere care era atinsă la 8,500 rpm, un nivel de turaţii aproape incredibil pentru zilele noastre, când te gândeşti că acest motor avea doar 1 cilindru. Motocicleta cântărea doar 110 kg, deci era una din acele motociclete pe care le puteai împinge uşor sau chiar ridica niţel atunci când ajungeai în dificultate. Dar modelul era destinat călătoriilor de asfalt, totuşi.
Iar exemplarul despre care vorbim azi a fost fabricat în 1977, în acelaşi an în care fabrica a produs ultimele motociclete clasice, înainte de a-şi închide uşile. Ulterior MV Agusta a renăscut, dar totuşi, modelele clasice s-au oprit în 1977. Apropo, ultima motocicletă clasică MV Agusta a fost tot o 125 Sport SE, deci exact acelaşi model, iar asta face din acest exemplar unul şi mai preţios. Pe atunci, motocicleta a mai stat în depozite până a fost înmatriculată prima dată în 1979.
Însă exemplarul ăsta a fost cumpărat de un mare pasionat al acestor motociclete. A păstrat-o în condiţii superbe de conservate şi în peste 40 de ani această MV August a adunat mai puţin de 5 mii km. Mai exact, ea are acum pe odometru doar 4,956 km parcurşi de când e nouă! Iar asta înseamnă, practic, că ea e nouă şi azi, la 45 ani de la fabricare.
Aspectul motocicletei îi confirmă starea de nou, iar pe lângă asta, ea are şi certificare oficială de la Automotoclub Istorico Italiano, care-i confirmă starea absolut autentică şi istoria transparentă!
Practic, dacă te-ai gândit vreodată că ai vrea o motocicletă italiană clasică, de colecţie, exemplarul ăsta e acea ocazie unică în viaţă, peste care ai dat acum! Şi chiar dacă oamenii comparau cândva MV Agusta cu Ferrari, preţurile unui asemenea exemplar de colecţie de azi sunt cu mult mai accesibile decât ale exemplarelor Ferrari. De fapt, motocicleta asta superbă din Italia, aşa conservată în stare de nouă cum e, costă doar 7,000 euro! Pentru că frumosul pe două roţi de mult ori e mult mai accesibil. Dar, pentru cei ce-l apreciază, are o valoare emoţională la fel de specială ca şi o maşină clasică rafinată.
1
2,229
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!