Yamaha a creat un motor V8 cu combustie de hidrogen pentru Toyota

17 Februarie 2022, 14:27
Ilie Toma
Toyota a anunţat încă anul trecut că inginerii săi experimentează tot mai mult cu ideea de a folosi hidrogenul drept combustibil direct în motoarele cu ardere internă, în locul benzinei, spunând că această tehnologie are toate şansele să facă motoarele cu ardere curate în emisii şi astfel să prelungească viaţa acestui tip de motoare în faţa maşinilor electrice. Până în prezent maşinile pe hidrogen precum Toyota Mirai folosesc acest gaz pentru reacţii chimice în pile de combustibil, reacţia generând electricitate, iar propulsia propriu-zisă se realizează cu ajutorul motoarelor electrice.
Însă Toyota a mers mai departe cu ideea sa şi i-a contractat pe cei de la Yamaha să dezvolte un V8 pe hidrogen pentru ei, luând la bază motorul V8 de 5.0 litri de pe coupe-ul Lexus LC 500. Contractarea celor de la Yamaha nu e surprinzătoare, or, aceştia, pe lângă faptul că produc motociclete, instrumente muzicale şi tehnică audio, au şi o divizie producătoare de motoare, care dezvoltă şi servicii de inginerie adeseori pentru producători auto. Spre exemplu, motorul V8 care se instala cândva pe Volvo S80 şi XC90 era conceput şi produs de Yamaha.

Ei bine, acum inginerii Yamaha au lăsat construcţia de bază a V8-ului Toyota neatinsă, însă au schimbat chiulasa cu alta ranforsată, făcând loc şi noilor injectoare, adaptate pentru hidrogen. S-a modificat şi galeria de admisie, precum şi alte componente. Însă esenţa a rămas aceeaşi şi, cel mai important, caracteristicile finale au rămas apropiate.
Astfel, noul motor V8 pe hidrogen are tot 5.0 litri cilindree şi livrează 455 CP la 6,800 rpm, cu un cuplu maxim de 540 Nm la 3,600 rpm. Iar asta înseamnă cu 22 CP mai puţin decât versiunea standard a motorului, care operează pe benzină, dar cu 5 Nm mai mult. Deci, parametri aproape egali şi posibilitatea unor turaţii la fel de mari, în timp ce emisiile din motor sunt absolut neutre din punct de vedere al mediului, cu zero CO2.

Mai mult ca atât, inginerii de la Yamaha au muncit mult şi la o galerie de evacuare care să colecteze toate emisiile din cilindri într-un corp comun de o formă rezonantă, pentru a pune în evidenţă cât mai frumos sunetul de motor V8. Şi, deşi nu publică nici un video cu sunetul noului motor deocamdată, inginerii ne asigură că acesta oferă o plăcere cel puţin egală cu motorul pe benzină. Aceştia mai spun că toţi cei care au avut ocazia să conducă bolizii de test cu noul motor au urcat la volan sceptici la început, însă toţii au ieşit cu zâmbete până la urechi, extaziaţi de senzaţiile pe care le-au simţit în condus!
Să fie oare această alternativă inginerească una mai plăcută şi mai practică decât mobilitatea electrică pe baterii? Să fie hidrogen cheia în a păstra motoare cu sunet dulce, care să ne facă să simţim emoţii intense în condus şi-n acelaşi timp aceste maşini să nu polueze? Toyota, cel puţin, e determinată să folosească noul motor în competiţii de motorsport într-o perioadă iniţială de testare, iar mai departe japonezii ar fi doar fericiţi dacă testele îl vor confirma ca unul bun de producţia de serie.
2
13,653
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!