Audi va produce modele electrice şi în caroserie Avant, iar acest A6 Avant e-tron va fi primul dintre ele

17 Martie 2022, 13:36
Ilie Toma
Caroseriile Avant la Audi înseamnă în primul rând break-uri, dar producătorul german a avut atât de multe modele performante şi excepţionale în versiuni Avant, încât acest nume a devenit o parte din identitatea mărcii Audi deja. Numai cât fac RS-urile trecute şi actuale în această formă! Ei bine, foarte curând Audi va produce şi Avant-uri cu propulsie electrică, iar azi germanii au prefaţat primul din aceste modele, numit A6 Avant e-tron concept.
Deşi are numele A6 în denumirea sa completă, noul model nu va fi pur şi simplu o versiune electrică a lui A6, la nivel de substrat tehnic. El se bazează pe o platformă tehnică absolut nouă a grupului VW, creată pentru viitoarele modele premium Audi, Porsche, VW şi Bentley. Platforma e folosită deja la un prim model A6 Sportback, lansată în China, probabil tocmai pentru a o putea perfecţiona pentru lansarea la nivel global. Ca dimensiuni şi concept, însă, viitorul A6 Avant e-tron va fi apropiat de motorizările de top ale lui A6 Avant.
Prototipul pre-producţie, lansat acum, măsoară 4.96 metri lungime şi are o siluetă practică în proporţiile generale, dar cu linii foarte avangardiste, aşa cum ar vrea de la un model electric vizionar. Datorită lor, vehiculul are şi un coeficient aerodinamic superb pentru un break, de doar 0.22.
Audi A6 Avant e-tron, în forma sa dezvăluită azi, dispune de tracţiune integrală, datorată prezenţei a două motoare, câte unul pe fiecare ax, care însumează o putere totală de 476 CP şi un cuplu de 800 Nm. Maşina va veni cu o suspensie multilink cu 5 braţe pe faţă, mai complexă şi mai avansată, tocmai pentru a asigura o manevrabilitate superioară în condiţiile greutăţii sporite a maşinilor electrice, şi asemenea construcţie va fi adoptată pe următoarele modele construite pe aceeaşi platformă. Suspensia e şi pneumatică, apropo.
Maşina electrică vine şi cu o baterie mare, de 100 kWh , cu un sistem de 800V, ca la Porsche Taycan. Şi mai interesant e faptul că ea va putea fi încărcată cu până la 270 kW la prize DC şi chiar 22 kW la prize, AC, fiind astfel unul din cele mai universale şi rapide modele electrice în materie de încărcare. Încărcarea de la 5 la 80% va dura mai puţin de 25 minute, iar autonomia totală va fi de circa 700 km.
Toate astea fiind spuse, Audi A6 Avant e-tron pare să aducă nişte calităţi cu adevărat plenare şi totodată mai practice decât modelele actuale RS din gama Audi.
Şi e firesc să fie aşa, pentru că modelul ăsta ţinteşte mai ales spre milioanele de pasionaţi de break-uri premium superbe, care până acum nu aveau un model electric dezvoltat de la zero pentru acest segment. Existau sedanul, existau un soi de fastback-uri, existau SUV-uri, dar break-uri propriu-zise, care să vină cu avantaje comparabile cu un A6 Avant de 3.0 litri, de exemplu, pur şi simplu nu existau. Iar Audi promite a fi, astfel, primul din triada premium germană, care face un pas şi în această direcţie.
1
1,516
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!