BMW şi Volkswagen au sistat producţia în fabricile din Europa din cauza lipsei de componente din Ucraina

17 Martie 2022, 10:44
Redacţia PiataAuto.md
Războiul din Ucraina are urmări nu doar din cele cauzate de sancţiunile aplicate Rusiei, ci şi din cele logistice, ca o consecinţă directă a faptului că multe din fabricile din Ucraina, care produceau componente auto, nu pot să asigure producţia normală în condiţii de război. BMW şi Volkswagen, în mod special, sunt cele mai afectate în aceste zile din cauza lipsei unui tip de componente, care se produce şi în Moldova: cablajele auto.
Cu toţii ştim că în Moldova există deja un număr mare de fabrici care produc cablaje pentru cele mai moderne maşini — vezi un articol pe care-l publicam acum jumătate de an despre fabricile de componente auto din Moldova.. Însă Ucraina, fiind o ţară mult mai mare, are şi mai multe asemenea fabrici, în ţara vecină producându-se până acum circa o 1/5 din toate cablajele fabricate în Europa continentală, conform datelor publicate de Financial Times. Iar acum, când brusc acele fabrici din Ucraina nu pot furniza un flux normal de cablaje către marile fabrici din Europa, e evident că asta înseamnă un dezechilibru major pentru producătorii care contau mai mult pe producţia din Ucraina, situaţie în care se află BMW şi VW.
Cel mai probabil, chiar şi în condiţii de război, aceste fabrici din Ucraina ar putea reveni la o anumită capacitate de producţie, mai multe asemenea companii şi fabrici demonstrând în ultimele zile un curaj enorm de a-şi relua activitatea chiar şi în situaţia în care se află ţara. Dar e foarte dificil, ba chiar aproape imposibil, să se asigure logistica obişnuită de livrare a acestor produse către fabricile din Europa sau de livrare a materiei prime către Ucraina. Aşa că producătorii au anunţat deja că sunt în căutări intense de alternative, cel puţin temporare sau parţiale.
Problema e că aceste cablaje presupun multă muncă manuală şi cunoaştere pentru fiecare model produs. Deci, pentru ca o fabrică ce producea până acum doar pentru Mercedes să ajungă a produce şi cabluri pentru BMW, e nevoie de timp şi de integrare de sisteme de gestionare a producţiei. Din punct de vedere tehnic şi logistic, e posibil, dar aceste adaptări iau timp. Şi o mare parte din sarcina de readaptare este acum şi pe seama companiilor multinaţionale, care au fabrici în mai multe ţări. Spre exemplu Leoni, o companie prezentă în 39 de ţări, care avea două fabrici de cablaje în Ucraina, spune că lucrează deja pentru a se asigura că fabricile sale din Serbia şi România pot prelua cel puţin temporar o parte din capacităţile produse anterior în Ucraina.
0
2,299
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!