Honda lansează noua generaţie Civic în Europa doar în versiune hibridă, eHEV, cu o inginerie fascinantă

24 Martie 2022, 13:46
Ilie Toma
Noua generaţie Honda Civic deja e printre cele mai populare modele la vânzări în America de Nord, fanii adorând mai ales versiunea Civic Si, cu un motor turbo de 1.5 litri şi 200 CP, creată în stilul pasiunii pentru maşinile japoneze din anii 90. În Europa, însă, modelul se lansează abia acum şi o face doar cu o versiune hibridă, numit Civic e:HEV.
Ingineria sistemului hibrid, însă, e cât se poate de interesantă, fiind mai puternică şi mai complexă decât sistemele anterioare. Astfel, noua Honda Civic e:HEV va face uz de un motor cu ardere internă de 2.0 litri, cu injecţie directă şi aspirat natural. Acesta e gestionat de un nou sistem super sofisticat de management termic şi de operare, despre care Honda alege deocamdată doar să ne intrige, dar să nu ofere detalii complete, dar cu ajutorul căruia obţine valoarea de 41% la eficienţă termică, echivalând astfel recordul actual la cele mai eficiente motoare cu ardere internă.
Noul model japonez mai face uz de două motoare electrice, iar împreună cu motorul pe benzină, sistemul poate livra o forţă cumulată de 184 CP şi 315 Nm, ceea ce cu siguranţă va face maşina foarte dinamică.
Bateriile sunt montate sub bancheta spate şi sunt cât se poate de compacte, sistemul fiind unul hibrid cu încărcare în timpul condusului, fără vreo încărcare de la priză.
Electromotoarele sunt de ultimă generaţie, fiind ultra compacte şi uşoare, şi totodată funcţionând în tandem, completându-se reciproc. În general, maşina se laudă cu un sistem extrem de avansat de gestionare a surselor de putere între cele două electromotoare şi motorul cu ardere internă, pentru a obţine senzaţii de neobservat pentru şofer, dar plăcute, şi totodată o eficienţă superioară oricărui motor diesel. Japonezii promit că în viaţa reală noul Civic va consuma mai puţin de 5 litri/100 km.
E curioasă şi menţionarea de către Honda a prezenţei unei cutii cu raport fix în toată ingineria, prin care cuplul e transmis roţilor faţă. Asemenea cutii, practic nişte reductoare, sunt folosite de obicei la maşini electrice, acolo unde nu e nevoie de trepte propriu-zise ale transmisiei. În cazul lui Honda e încă neclar rolul acestei cutii în toată ecuaţia mecanică, dacă e unul auxiliar, sau de înlocuire cel puţin în unele regimuri de condus a cutiei de bază, inginerii alegând să spună foarte puţin despre ea, deocamdată. Totuşi, ştim că motorul cu ardere internă îşi transmite forţa şi direct spre roţi, deci, cel mai probabil e vorba de un rol complementar pentru modurile de condus electric.
Honda nu menţionează dacă suspensia maşinii a rămas nemodificată faţă de versiunile nord-americane, unde în spate e prezent un multilink avansat. Totuşi, japonezii menţionează un accent puternic pe spiritul de condus plăcut al noului Civic, aşa că putem intui deocamdată că acesta a rămas prezent. Mai mult ca atât, şi imaginea posteriorului, la o iluminare puternică, precum am procesat-o pe cea de mai jos, pare să certifice prezenţa unei suspensii multilink pe puntea spate.
Deci, noul model e cu siguranţă extraordinar de interesant, ingineria sa e fascinantă, dar deocamdată încă parţial eclipsată şi necunoscută şi va trebui să revenim mai târziu cu sondare mai profundă a acesteia. Cert e că într-o asemenea versiune hibridă, cu asemenea putere şi un asemenea consum, are toată şansele să cucerească şi publicul din Europa, mai ales dacă va fi într-atât de plăcut în condus pe cât promite.
0
2,162
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!