Mazda a dezvăluit noul CX-60, care e un SUV fie plug-in hibrid, fie cu un motor cu 6 cilindri în linie

9 Martie 2022, 10:23
Ilie Toma
Mazda a anunţat mai mult timp în urmă că va prezenta un nou SUV de talie mare, pe nume CX-60, care trebuia să marcheze şi debutul a mai multor noi tehnologii în gama producătorului nipon, fiind aşteptat şi un nou motor cu 6 cilindri în linie, dar şi o evoluţie a designului său în noi direcţii. Ei bine, aseară japonezii au şi dezvăluit noul lor model. Să vedem, deci, ce aduce intrigant noua Mazda CX-60, pentru că surprizele sunt foarte consistente.
În primul rând, despre CX-60 se vorbeşte în primul rând ca un SUV cu sistem de propulsie plug-in hibridă, primul de acest fel al celor de la Mazda în Europa. Dar, deocamdată pe fundal, au fost strecurate şi informaţii despre două motoare noi cu 6 cilindri în linie, atât diesel, cât şi pe benzină!
Începem cu versiunea plug-in hibridă, cea mai care se va pune cel mai mare accent în Europa. Despre ea se spune că va fi şi cel mai puternic model produs vreodată de Mazda pentru drumurile publice! Sună intrigant, nu?
Sistemul plug-in hibrid va livra o putere cumulată de 327 CP şi un cuplu cumulat de 500 Nm, şi anume aceste cifre justifică pretenţia de cea mai puternică Mazda de până acum. Sistemul de propulsie e format, însă, dintr-un motor cunoscut de pe alte modele Mazda, fiind vorba de benzinarul Skyactiv de 2.5 litri, aspirat natural, care livrează 191 CP, şi un electromotor de 136 CP.
Electromotorul e alimentat de la o baterie de 17.8 kWh, capacitate care promite să asigure o autonomie pur electrică de până la 63 km, SUV-ul putând rula doar cu electromotorul la viteze de până la 100 km/h. Atunci când ambele motoare vor funcţiona în tandem la putere maximă, noua Mazda CX-60 va putea accelera de la 0 la 100 km/h în numai 5.8 secunde. Viteza maximă e de 200 km/h.
SUV-ul are o cutie de viteze automată cu 8 trepte şi sistem de tracţiune integrală. Modelul măsoară 4,745 mm lungime şi cântăreşte în jur de 2 tone la gol. E interesant însă că noua Mazda CX-60 foloseşte totuşi o platformă tehnică nouă, cu motor poziţionat longitudinal, care prioritizează tracţiunea spate şi care ar putea avea în viitor şi modele sau versiuni doar cu tracţiune spate. De asemenea, în cazul lui CX-60, sistemul de tracţiune integrală e unul permanent, după conceptul celor din segmentul mărcilor premium.

Motoare noi Mazda de 6 cilindri în linie

Da, asta e cea mai picantă parte, despre care Mazda spune deocamdată încă foarte puţine. Am găsit însă informaţii cu text mărunt în comunicatele lor că noul CX-60 va primi şi un motor cu 6 cilindri în linie, pe benzină, Skyactive-X, deci cu acel sistem de aprindere combinată prin bujie şi compresie, folosit şi la motoarele Skyactive-X de 2.0 litri de pe Mazda 3 şi CX-30. Noul motor pe benzină cu 6 cilindri în linie al celor de la Mazda va avea 3.0 litri, dar deocamdată nu e comunicată puterea acestuia.
De asemenea, o noutate poate şi mai puţin aşteptată, este faptul că Mazda a dezvoltat şi un motor diesel nou, tot cu 6 cilindri în linie, care va înlocui precedentul motor de 2.2 litri. Surprinzător, dar noul motor diesel Mazda va avea 3.3 litri, inginerii niponi declarând că au ajuns la această cilindree drept cea mai optimă ipostază pentru randament, putere şi consum redus. E cu siguranţă ceva rar până la absolut în zilele noastre să auzim că un producător a lansat un motor nou, diesel, şi de o cilindree uriaşă conform standardelor moderne! Nici aici, însă, nu se anunţă puterea exactă.
Aşadar, la început prima versiune vândută va fi cea plug-in hibridă, iar detalii despre celelalte două motorizări în 6 cilindri vor urma foarte curând. E admirabilă însă perseverenţa inginerilor Mazda de a face lucrurilor pe căi proprii, aşa cum ştiu ei că e mai bine din punct de vedere ingineresc. Cele mai glorioase modele s-au creat aşa în istorie şi cei mai admiraţi producători auto au devenit admiraţi tocmai pentru că au ştiut să-şi identifice şi să-şi menţină o cale proprie.
0
2,386
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!