Pentru unii încă un banal VW Golf 2, pentru alţii deja maşină clasică, într-un exemplar fascinant, scos la vânzare cu preţ infim

21 Martie 2022, 21:54
Redacţia PiataAuto.md
În zilele noastre, când despre Golful actual Mk8 aproape toţi spun că e un regres în calitate şi atenţie la detalii, chiar faţă de predecesorul său, Golfurile clasice încep a fi privite cu tot mai mult respect. Şi, la drept vorbind şi cifrele de vânzări ale Golfului actual faţă de aceste modele clasice confirmă asta. VW Golf Mk2, de exemplu, s-a vândut pe durata carierei sale în peste 6.3 milioane de exemplare, în unii ani cifrele apropiindu-se de 1 milion de unităţi. Golful actual, însă, abia de a atins 300 mii de maşini vândute global în 2021. Dar, oare poate fi Golf, chiar şi cel clasic, o maşină de colecţie?
Maşini clasice, căutate de colecţionari, ajung de obicei modelele foarte speciale la nivel de inginerie, sau care au marcat istorie, sau care s-au produs în număr mic sau din cele ce au cât mai multe din aceste criterii. Golf Mk2 nu s-a produs în număr mic, însă cu siguranţă a făcut istorie. Iar ingineria sa, deşi relativ simplă, s-a făcut remarcată prin durabilitate excepţională. Şi azi toţi fanii de Golfuri spun că Golf 2 a fost cel mai indestructibil dintre toate generaţiile modelului. Şi apoi, dincolo de toate aceste criterii standard, orice maşină poate fi de colecţie dacă generează un ataşament emoţional puternic pentru unii proprietari. Şi câţi dintre noi au avut poate momente acum 30 de ani când au călătorit cu un Golf 2, sau au avut în familia lor unul, iar azi ar avea satisfacţia de a cumpăra unul, conservat în stare impecabilă? Ei bine, maşina despre care vorbim azi e tocmai un asemenea exemplar, scos la vânzare în Germania la un preţ cu adevărat infim, care face ideea colecţionării lui şi mai uşor de adoptat.
E un VW Golf 2 fabricat în 1990, care are sub capotă motorul de 1.3 litri, pe benzină, aspirat natural, fireşte. Era al doilea motor în ierarhie, având numele de cod EA111, iar după o actualizare din anul 1987 livra 55 CP şi 95 Nm. Deci, e un motor mai mult decât ordinar, nefiind vorba de vreo ediţie specială din multele care le-a avut Golf, nefiind vreun GTI, GTD sau G60.
Maşina asta e specială doar prin starea sa impecabilă cu care a fost păstrată vreme de 32 de ani. Explicaţia vine doar din faptul că în acest răstimp de 3 decenii a fost deţinută de aceeaşi familie care a şi cumpărat-o nouă acum 32 de ani. Golful a fost păstrat în garajul casei, ferit de intemperiile naturii, iar astfel şi starea caroseriei e una ce pare a fi ieşit de curând din showroom.
Acest Golf a continuat a fi exploatat pe parcursul acestor ani, nefiind conservat nemişcat. Şi-a trecut reviziile regulate, schimburi de ulei şi tot ce i se cuvinte. În 2011 i s-au cumpărat şi seturi noi de anvelope, pentru că cele vechi împliniseră termenul recomandat. În noiembrie 2011 a trecut ultimul TUV german cu nota maximă, fără vreun defect.
La fel de impecabil e şi habitaclul. Tapiţeria e simplă, textilă, dat totul e păstrat în stare bună. Din nou, ai spune că maşina are 1-2 maxim, nu 32. Iar la nivel de dotări aici există trapă, sistem audio Alpha opţional, scaun şofer reglabil pe înălţime, cotieră pe bancheta spate şi filtru adiţional de polen.
Şi pentru că a fost exploată — lejer, dar totuşi exploatată — maşina a adunat 154 mii km pe odometrul său, documentaţi cu toate actele cuvenite din istoricul său. Cifra aparent nu e tocmai una demnă de o capsulă a timpului, dar maşina arată precum una, cu siguranţă.
Iar preţul pe care-l cere familia ce a deţinut acest Golf Mk2 timp de 32 de ani e la fel unul pământesc, fără pretenţii de capsulă a timpului. Ba chiar e un preţ infim şi extraordinar de atrăgător. Doar 2,450 euro se cer pentru el în Germania. Şi atât. Probabil e maşina cea mai accesibilă despre care am scris vreodată ca una care cu adevărat ar merita să ajungă în garajul cuiva ce ar vrea s-o colecţioneze. Nu trebuie să fii un colecţionar cu experienţă, să ai vreo Alfa Romeo sofisticată în garaj, să ai certificate speciale. Acest Golf poate fi la fel de bine prima maşină de colecţie din viaţa ta, pe care s-o cumperi din pur ataşament emoţional faţă de acest model.
1
1,621
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!