Sub egida Geely, Lotus lansează primul său SUV electric, numit Electre, care spune adio filosofiei de construcţie uşoară

30 Martie 2022, 14:11
Ilie Toma
De ceva timp, marca britanică Lotus e deţinută de producătorul chinez Geely, care deţine şi Volvo Cars în prezent. Iar acum Lotus a lansat şi primul său model electric, care e un SUV de talia lui BMW X5 şi Porsche Cayenne, cu o lungime de 5.1 metri şi cu performanţe de la 600 CP în sus. Noul SUV poartă numele de Lotus Eletre.
Modelul nu e doar primul cu propulsie electrică din istoria Lotus, ci şi primul Lotus cu 5 uşi produs vreodată, primul SUV, dar şi primul care pare să renunţe la admirata calitate definitorie de cândva a celor de la Lotus de a produce maşini super uşoare. Fiind un model electric, cu o baterie de 100 kWh, Lotus Eletre pare să fi spus adio definitiv acestei filosofii legendare.
Dar cei de la Lotus nu recunosc că au renunţat la greutatea uşoară în comunicatul lor oficial. Însă între a nu recunoaşte şi a o adopta cu adevărat în inginerie e o mare diferenţă. Aşa că Lotus se rezumă doar la a menţiona că noul SUV electric pare vizual a fi uşor, iar economisirea reală de kilograme s-a făcut pe ici, pe colo, pe la materialele scaunelor, iar despre baterie nu se spune nimic special în materie de densitate energetică şi greutate, fapt din care putem prezuma o tehnologie relativ obişnuită aplicată acolo. Iar în prezent, o asemenea baterie de 100 kWh, cântăreşte de obicei cam 450-600 kg în cele mai bune cazuri.
Bateria ar trebui să asigure maşinii o autonomie de doar 400 km, ceea ce înseamnă un consum de circa 24-25 kWh/100 km, chiar mai ineficient decât media SUV-urilor similare în segmentul premium. De aici putem prezuma din nou că avem de-a face cu o maşină foarte grea, deşi cifra kilogramelor totale e ţinută deocamdată în secret.
Maşina va putea fi încărcată cu până la 350 kW, deci în regiunea modelelor electrice Porsche, ea funcţionând tot cu 800 V, ca şi la marca germană. Cel mai probabil, deci, vorbim de acelaşi furnizor. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h va fi de circa 3.0 secunde, iar viteza maximă promisă e de 260 km/h. Performanţa e asigurată de două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care livrează împreună 600 CP.
La nivel de design şi dotări premium şi hi-tech, cei de la Lotus au fost asistaţi de către cei de la Volvo din Suedia şi de către colegii lor din China, iar ambianţa rezultată a interiorului pare foarte decentă.
Producţia noului SUV cu emblemă Lotus nu va avea loc în Marea Britanie, ci în oraşul Wuhan in China.
0
2,031
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!