Un grup de ingineri din China va construi nave electrice, a căror baterii vor avea formă de containere şi vor fi schimbabile

23 Martie 2022, 12:07
Redacţia PiataAuto.md
Inginerii de la companiiile Cosco Shipping şi Cosco Shipping Development din China au primit undă verde pentru construcţia primelor două nave transportatoare de containere, cu propulsie electrică şi cu energie stocată în baterii sub forma unor containere schimbabile.
Ideea propulsiei electrice pentru nave prinde tot mai mult avânt în ultimul timp, existând deja mai multe nave care înglobează baterii la bord, însă toate operează deocamdată în regiuni unde distanţele sunt mai scurte. Nava Yara Birkeland, spre exemplu, prima navă electrică ce dispune şi de condus autonom, structura căreia a fost construită în România la comanda unei companii norvegiene, va opera între un sediul unei companii din interiorul unui golf şi un port, pe o distanţă de câţiva zeci de kilometri, transportând puţin peste 100 containere simultan. Navele din China, însă, au mers mult mai departe în materie de capacitate şi abordare practică a bateriilor.
Cele două nave, contractul pentru construcţia cărora a fost semnat acum, vor fi identice şi vor avea o capacitate de transport de 700 TEU, deci 700 containere standardizate. Conceptul navei şi ideea sa de propulsie electrică e şi mai interesantă.
Nava va avea 118 metri lungime, 23 metri lăţime, iar motoarele electrice vor fi alimentate de baterii stocate la bord, cu o capacitate totală de 50,000 KWh, adică 50 MWh. Această capacitate echivalează cu 500 baterii ale unor modele Tesla, de câte 100 kWh fiecare, sau 370 baterii de tipul celor folosite de Rivian R1T, de exemplu, cu câte 135 kWh fiecare. Aceste baterii, de care are nevoie nava construită de inginerii chinezi, însă, nu vor fi montate în regim fixat pe navă, ci vor avea forma unor containere de mărime standard, pentru a putea fi uşor manipulate de aceleaşi macarale.
Astfel, navele construite acum vor folosi 36 de asemenea baterii în formă de containere, cu circa 1.4 MWh capacitate fiecare. La ancorarea în port, bateriile navei pot fi ridicate şi transferate pe ţărm, iar în locul lor vor fi puse pe navă alte baterii, care au fost între timp încărcate în port. Astfel, nava ar pierde timp doar pentru manipularea a 36 de containere de baterii, nu zeci de ore pentru încărcarea lor în aşteptare.
Inginerii ce la Cosco spun că cele două nave, care urmează a fi construite pe şantierele din Yangzhou până în octombrie 2023, vor opera de-a lungul râului Yagtze, pe un traseu cu o lungime de peste 600 mile nautice, echivalentul a circa 1,110 km. Viziunea inginerilor e ca în mai multe porturi de pe lungimea traseului să fie construite puncte de încărcare şi stocare a bateriilor, iar astfel, în funcţie de necesitate, aceste baterii să poată fi înlocuite cu cele de pe navă. Inginerii spun că în perioada iniţială de operare vor acumula experienţă în viaţa reală şi date de analiză, urmând ca ulterior acest concept să poată fi extins şi la transport maritim şi pe distanţe mai lungi, în mări şi eventual oceane.
0
1,607
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!