Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Un nou motor twin turbo, de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, cu o inginerie fascinantă, tocmai a fost lansat de Stellantis

25 Martie 2022 - 15:33
Redacţia PiataAuto.md
Grupul Stellantis, deţinător al mărcilor Alfa Romeo, Fiat, Opel, Peugeot, Citroen, DS, Dodge, Jeep, Chrysler, RAM şi alte câteva, tocmai a lansat un nou motor cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri, cu două turbine. Lansarea a fost o surpriză pentru mulţi fani ai mărcilor menţionate, or, în zilele noastre aproape că nu se mai lansează motoare pe benzină, şi mai ales de asemenea cilindree.
Noul motor inaugurează o întreagă familie nouă de variaţii, de fapt, numită Hurricane, iar iniţial au fost anunţate două asemenea ipostaze, de 400 CP şi de 500 CP! Versiunea de 500 CP, astfel, va fi aproape echivalentă cu actualul motor de 6 cilindri în linie de pe BMW M3 Competition, spre exemplu, care dezvoltă 510 CP.

Inginerii care au creat noul motor Stellantis anunţă că blocul acestuia e făcut dintr-un aliaj într-atât de uşor, încât are toate şansele să bată recorduri. E un aliaj de aluminiu forjat cu alte câteva componente aditivate. Pereţii interiori ai cilindrilor folosesc un strat special de coating, numit Plasma Transfer Wire Arc, folosit în industrie pe modele precum Nissan GT-R şi Ford Mustang Shelby GT500.
Chiulasa motorului are 24 valve, câte 4 valve per cilindru, iar cele două turbine vor fi identice, fiecare fiind distribuită către 3 cilindri. Motorul are şi un sistem de răcire acţionat printr-o pompă electrică, prevăzută să pompeze lichidul şi după oprirea motorului, pentru a continua să răcească turbinele după scoaterea cheii din contact.

Aşadar, ipostaza de 400 CP şi 610 Nm va fi cea standard, care va accepta şi benzină obişnuită. Versiunea de performanţă sporită, însă, va avea nevoie doar de benzină de top, pentru a liva cei 500 CP şi 644 Nm promişi.
Şi toată lansarea de azi a acestui motor are în ea nişte aspecte pe care nu credeam să le mai vedem vreodată în lumea auto. În primul rând, e un motor care a fost dezvoltat, practic, în secret de ingineri şi probabil abia după ce aceştia au prezentat rezultatul muncii şefilor, au şi primit unda verde finală. În al doilea rând, e una din acele lansări fără multă prefaţare anterioară, când vedem deja produsul finit, gândit minuţios, creat cu multă pasiune spre performanţă. Şi apoi e un motor super performant, de care vor beneficia cu siguranţă întâi modele mari din SUA, de la Jeep la RAM, dar de care ar putea la fel de bine să beneficieze şi unele modele europene ale grupului Stellantis, cel puţin viitoare dacă nu din cele curente. Alfa Romeo, spre exemplu, are modele cu motoare montate longitudinal, dar cine ştie, poate am vedea un viitor model Lancia cu aceşti 3.0 litri, poate un model DS sau Peugeot, poate un Abarth? Un asemenea motor a lipsit atât de mult din palmaresul a atât de multe mărci din grupul Stellantis, încât acesta ar putea de unul singur să reanimeze pasiunea pentru ele cum puţine decizii corporatiste au făcut-o în ultimele decenii. Aşa că, dincolo de toate posibilele sale aplicări din viitor, acest motor e în primul rând o victorie a inginerilor Stellantis în faţa şefilor şi a celor de la marketing.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter