Acestea sunt toate generaţiile precedente ale lui BMW Seria 7, cu o evoluţie curioasă a designului până în prezent

22 Aprilie 2022, 11:14
Redacţia PiataAuto.md
Acum două zile, BMW a lansat noua generaţie Seria 7, un model care a venit cu un design controversat, mai ales din cauza farurilor în două etaje care amintesc şi de modelele Citroen de acum câţiva ani, dar şi de multe alte din industrie. Numai nu de BMW, sau cel puţin de tradiţia designului BMW de cândva. Astea fiind spuse, dacă punem toate generaţiile BMW Seria 7 alături, putem vedea cum a evoluat designul în cele 4 decenii şi 7 generaţii şi putem spune mai bine care a fost cu adevărat fascinantă şi bine desenată. De asemenea, putem estima şi cât de bine noua generaţie se aliniază gloriei de cândva.
Generaţia 1: BMW Seria 7 E23, produsă între 1977 şi 1987. Un BMW care era impozant din prima, cu montanţi masivi, lăţime impresionantă a caroseriei şi un posterior cu un unghi interesant al portbagajului.
Generaţia 2: BMW Seria 7 E32, produsă între 1986 şi 1994. A fost un model mult mai cunoscut prin părţile noastre, întrucât adoptase deja acel stil de design „clasic” BMW din perioada de glorie, şi a fost şi relativ popular ca model la mâna a doua ulterior.
Generaţia 3: BMW Seria 7 E38, probabil cea mai îndrăgită dintre toate. Un design proeminent, memorabil, adorat cu ovaţii, care a rămas apogeul şi etalonul a tot ceea ce a însemnat Seria 7 pe parcursul istoriei sale complete. S-a produs între 1994 şi 2001.
Generaţia 4: BMW Seria 7 E65 e cea care a început a aduce controversele printre fanii BMW, fiind desenată în epoca lui Chris Bangle. A devenit mai opulentă, dar totodată nu mai emana sportivitatea predecesoarei sale. S-a produs între 2001 şi 2008.
Generaţia 5: BMW Seria 7 F01 e cea care a renunţat la formele radicale, care era un model bun în esenţă, dar mai puţin notabil. Produsă între 2008 şi 2015, ea a fost un model apreciat la timpul său, dar prea puţin ieşit din comun pentru a fi un model adorat şi căutat de colecţionari, cel puţin deocamdată.
Generaţia 6: BMW Seria 7 G11 a fost modelul care a îndrăznit să fie mai graţios, la început vrând să recurgă la grile nu foarte înalte şi late, în stilul lui E38. După ce reţeta n-a atras prea mare atenţie, a recurs la grilele uriaşe, odată cu facelift-ul, şi a devenit un subiect de glume mai degrabă, decât de admiraţie. S-a produs între 2015 şi 2022.
Generaţia 7, BMW Seria 7 G70, cea actuală, are un design şi mai controversat, cu blocuri optice în două etaje, o grilă imensă şi multe alte soluţii deocheate de design, explicate pe larg în articolul dedicat premierei acestei generaţii. Un model care renunţă la două versiuni de ampatament şi care pune accent pe ipostaza electrică i7, cele mai condimentate versiuni fiind rezervate pentru alte regiuni decât Europa. Şi, apropo, e şi modelul care nu mai are un motor V12, spunând adio unei epoci.
Te lăsăm pe tine să scrii în comentarii care din generaţiile lui BMW Seria 7 a fost mai bună şi dacă noua generaţie se ridică la înălţimea aşteptărilor şi statutului său. Cert e că acest model va mai fi alături încă mulţi ani înainte, deci vom tot vedea aceste forme ceva timp înainte.
0
6,920
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!