Audi experimentează cu ideea unui van mai lung decât limuzina A8, care ar fi între R-Class-ul de cândva şi V-Class-ul actual

20 Aprilie 2022, 11:52
Redacţia PiataAuto.md
Audi nu produce nici van-uri, nici camioane, nici dubiţe utilitare sau microbuze, asta era până de curând treaba celor de la Mercedes. Dar se pare că succesul lui V-Class actual le face din ochi celor de la Audi şi aceştia au creat un soi de van mare, care seamănă cu silueta lui Mercedes-Benz R-Class de cândva, dar e ceva mai mare şi mai lung, fiind mai apropiat de V-Class-ul actual.
Această nouă creaţie e deocamdată un prototip experimental, şi poartă numele de Audi urbansphere concept. Van-ul are 5.51 metri lungime, 2.01 metri lăţime şi 1.78 metri înălţime, deci e vizibil mai mare chiar şi decât nava amiral A8 în forma sa cu ampatament mărit.
Prototipul are un ampatament uriaş de 3.40 metri, deci încape o maşină compactă între cele două punţi, iar asta înseamnă provocări pentru ingineri în a-i asigura rigiditatea torsională. Totuşi, fiind deocamdată un concept, la această etapă nu se pune o asemenea problemă.
Secretul unui asemenea ampatament e în bateria electrică amplasată în podea, care are şi rol de element de rigiditate. Fireşte, vorbim de un model pur electric, iar Audi menţionează că ţinteşte piaţa Chinei în primul rând cu un viitor model de producţie.
Şi aici nu putem să nu ne amintim de proaspăt lansatul van electric Voyah Dreamer din China, care s-a lansat cu un număr imens de precomenzi în China, şi a devenit cel mai puternic van din lume, având 693 CP şi 1,040 Nm. Să ţintească oare Audi spre succesul acestuia, de fapt, şi nu spre Mercedes?
Foto: Voyah Dreamer, van-ul electic de 693 CP din China

Poate, dar deocamdată sistemul de propulsie e unul mult mai temperată faţă de modelul chinez. Audi anunţă două electromotoare şi o putere totală de doar 400 CP, deci aproape 300 CP mai puţin. Şi cuplul e de 690 Nm. Fireşte, cele două electromotoare vor propulsa ambele punţi, punţi care vor avea suspensii pneumatice cu arhitectură multilink.
Iar bateria va avea 800V, şi va putea fi încărcată la o putere de 270 kW, având o capacitate de 120 kWh şi asigurând o autonomie de circa 750 km. Cifra pare prea optimistă, totuşi, or, asta ar însemna ca acest van uriaş să consume doar 16 kWh/100 km.
Oricum, după multitudinea de detalii dezvăluite, putem intui că acest van Audi va ajunge cu adevărat în producţie, într-o formă apropiată, cel puţin în China, după care, aşa cum sugerează şi Audi, ar putea să-şi extindă prezenţa şi la nivel global.
0
1,695
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!