BMW a dezvăluit noua generaţie Seria 7 şi noul i7, modelul electric de aceeaşi talie

20 Aprilie 2022, 17:46
Redacţia PiataAuto.md
BMW a făcut azi o lansare de o importanţă majoră, dezvăluind noua generaţie, cea de-a şaptea la număr, a Seriei 7. Şi, într-o mişcare strategică elocventă, a lansat totodată şi noul i7, care e modelul electric de aceeaşi talie şi care e tratat din start ca un membru cu drepturi depline al noii Serii 7. La drept vorbind, şi designul celor modele e identic, cu excepţia unor mici detalii, aşa că e cât se poate de logic ca noul i7 să fie tratat ca fiind parte din familia Seriei 7.
La partea de design, luxul a devenit cam greu de înţeles. Noua Serie 7 a adoptat aceleaşi faruri în două etaje ca şi la X7 facelift, iar astfel şi tot la fel blocurile optice esenţiale sunt, de fapt, ascunse în design pentru a nu fi prea văzute. Şi designerii au încercat atât de mult să le ascundă, încât la cel ca şi la X7, în nici o poză oficială nu apare o maşină cu ele aprinse, ci doar cu luminile de zi.
Dar noua Serie 7 aduce proporţii interesante în schimb şi face un pas curajos de a nu mai avea versiuni cu ampatament scurt şi lung, ci doar o singură versiune, cu o ampatament de 3,215 mm, care e cu 5 mm mai mare decât versiunea Long anterioară. Ampatamentul mare a fost dictat şi de versiunea electrică.
De asemenea, pentru că restricţiile de emisii sunt stricte în Uniunea Europeană, noua Serie 7 va fi disponibilă în motorizări diferite în funcţie de regiune. La momentul lansării, de fapt, în UE va fi disponibil doar i7 într-o singură motorizare, iar ulterior va apărea şi o a doua motorizare electrică, dar şi o versiune... diesel. Da, diesel. Alte pieţe vor primi şi versiuni pe benzină.
Aşadar, nava amiral va fi i7 în versiune xDrive60, electrică. Aceasta va fi propulsată de două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care însumează 544 CP şi 745 Nm. Energia va fi stocată într-o baterie litiu-ion de 101.7 kWh capacitate. Ea va putea fi încărcată la prize fast charge cu până la 195 kW, deci nici aici nu vorbim de parametri surprinzători.
Un asemenea BMW i7 xDrive60 va prinde prima sută în 4.7 secunde, are o viteză maximă limitată la 240 km/h şi promite o autonomie de 590-625 km. Greutatea proprie a unei asemenea maşini, fără şofer, e de 2,640 kg, iar cu tot cu sarcina utilă, adică cu pasageri la bord şi nişte magaje, maşina va cântări 3.25 tone. BMW promite în viitor şi un xDrive70 electric.
Pentru alte regiuni decât Europa, va fi disponibil şi un 735i mild hybrid cu motor de 6 cilindri în linie de 3.0 litri şi 272 CP, ajutat de un electromotor de 18 CP. De asemenea, va mai exista şi un 740i cu acelaşi motor de 3.0 litri, dar cu 380 CP scoşi din el.
Şi, în fine, tot doar în afara Europei, va exista şi un 760i xDrive, cu motor V8 biturbo, de 4.4 litri şi 544 CP.
Despre dieselul pregătit pentru Europa, se anunţă doar că va fi unul mild hybrid, şi va fi dezvăluit ceva mai târziu. Tot acum e anunţată şi o viitoare versiune blindată.
La nivel tehnologic, noua Seria 7 aduce acelaşi sistemul multimedia de la iX, cu două ecrane curbate acum, montat de curând şi pe X7, iar marea noutate e o fâşie pe centrul planşei de bord, care conţine mici ecrane pe ea.
Iar în imaginea de mai jos e prezentat şi modul în care poate arăta bancheta spate din noua Serie 7 şi i7.
0
3,625
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!