Cel mai dorit Audi cu emblemă Quattro de cândva, disponibil public, într-un rar exemplar scos la vânzare

14 Aprilie 2022, 21:47
Ilie Toma
Cei mai mulţi dintre noi cunosc măcar puţin acea istorie glorioasă a lui Audi quattro din raliuri, din anul 1980 pe parcursul a aproape un deceniu. Şi mulţi ştim că Audi a avut apoi şi un model civil, numit Audi Quattro, care avea o siluetă asemănătoare, un motor de 5 cilindri similar şi, fireşte, tracţiune integrală. A fost un model glorios, produs în circa 11,500 exemplare, foarte căutat azi. Dar noi vorbim azi despre un model şi mai special de atât.
Acel Audi Quattro de serie, numit şi Ur-Quattro uneori, a avut 3 versiuni de motoare, toate cu 5 cilindri, de 2.1 şi 2.2 litri, ultimul fiind disponibil şi cu 2 valve per cilindru, şi cu 4 valve. Acele motoare au livrat puteri între 200 şi 220 CP. Dar în 1983 a fost nevoie de dezvoltat o maşină în număr foarte limitat, pentru a omologa bolidul de raliu. Aşa a apărut Audi Sport Quattro.
Maşina asta avea un motor mult mai apropiat de propulsorul de pe bolidul de raliu. Avea 2.1 litri, era turboaspirat cu intercooler, dispunea de 20 valve şi dezvolta 306 CP la 6,700 rpm şi 350 Nm!
Aceste modele aveau un ampatament cu 32 cm mai scurt decât un Audi Quattro normal şi se făceau remarcate şi prin aripi mult mai evazate. Practic era o versiune uşor îmblânzită e celui mai legendar bolid Audi de raliu, cu o putere care putea concura cu supercar-urile acelor vremuri.
Maşina atingea prima sută în puţin peste 5 secunde şi prindea 250 km/h. Cutia era una manuală cu 5 trepte, iar greutatea era de sub 1,300 kg. Şi, fireşte, era nelipsit deja legendarul sistem de tracţiune quattro.
Toate aceste maşini s-au produs şi vândut în 1984. Şi n-au fost deloc multe. Doar 224 exemplare la număr şi costau, pe atunci, peste 200 mii mărci germane.
Iar una din ele e maşina despre care vorbim noi azi. Acest Audi Sport Quattro îi aparţine unui colecţionar din Monaco şi va fi vândut la o licitaţie din aceeaşi ţară în luna mai.
E în condiţie impecabilă şi, întrucât a fost deţinut doar în garaje de colecţionari, nu are nici măcar 3,000 km parcurşi! Doar 2,785 km sunt indicaţi pe bord.
Este, deci, foarte probabil cel mai impecabil Audi Sport Quattro din câte s-au păstrat până azi în lume, din cele doar 224 de exemplare produse. E cel mai impecabil exemplar, al celui mai dorit şi mai rar Audi clasic cu emblemă quattro pe el.
Până acum am înţeles cu toţii, probabil, că preţul va fi unul uriaş. Nu ştim cât, totul depinde de avalanşa de doritori care vor lupta pentru el. Dar cu siguranţă e un Audi pe care şi l-ar dori orice pasionat de maşini în garajul său! O legendă printre ediţiile legendare ale unui model care a lăsat cea mai mare amprentă în istoria Audi!
0
1,672
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!