Lada pregăteşte un model simplificat în contextul sancţiunilor, cu zero siguranţă şi zero ecologie

13 Aprilie 2022, 11:24
Redacţia PiataAuto.md
În contextul actual al războiului din Ucraina şi sancţiunilor aplicate Rusiei, fabricile AvtoVAZ stagnează din februarie, o singură fabrică funcţionând timp de 4 zile în această perioadă, după care toţi angajaţii au fost trimişi în concediu până la finele lunii aprilie. Şi cum între timp şi Renault, acţionarul principal AvtoVAZ şi furnizor de platforme şi componente, a anunţat retragerea din Rusia, după concediu AvtoVAZ va putea produce doar Niva Legend. Dar ieri fabrica a anunţat că pregăteşte un model simplificat, pe care l-ar putea pune în producţie vara.
E vorba de o versiune simplificată a modelului de demult Granta, construit pe platforma tehnică rusească a Kalinei, care, la rândul ei, are încă rădăcini din platforma lui 2108 şi 2109 de cândva din anii 80. AvtoVAZ producea acest model până la război, însă acesta era modernizat, beneficiind de sisteme de siguranţă modernă, airbag-uri, şi alte tehnologii. Acum, însă, deoarece tehnologiile din import nu mai sunt furnizate, iar cele locale nu există, Lada a anunţat că va crea o versiune cu zero siguranţă şi zero ecologie a lui Granta.
Fireşte, Lada se exprimă în alţi termeni, mai voalaţi, dar efectiv de pe noua maşină AvtoVAZ a confirmat că va scoate toate airbag-urile, va renunţa chiar şi la sistem ESC şi la elementarul sistem ABS de la frânare! Deci, efectiv, la frânare bruscă, maşina va bloca roţile şi are şanse să frâneze alunecând pe lateral, ca la maşinile din anii 80. Iar la impact de viteză mai mare, cei de la bord vor avea senţinţa semnată, efectiv.
Mai mult ca atât, şi senzorul lambda de oxigen va fi scos. Se pare că şi acest senzor, atât de esenţial pentru motoarele moderne, e tot invenţia celor de la Bosch, care nu-l mai furnizează, iar astfel motoarele Lada vor trebuie să funcţioneze „oarbe” cu aceeaşi mixtură de aer şi benzină întotdeauna. Rolul acestui senzor e de a monitoriza emisiile şi de a trimite informaţii sistemului de gestionare a motorului pentru a ajusta mixtura spre mai mult sau mai puţin oxigen. Pe lângă faptul că asta sigură o putere mai lineară pe întreaga plajă de turaţii, astfel motorul asigură o combustie mai eficientă şi emisii mai puţin poluante.
Cei de la AvtoVAZ au spus că din această cauză maşinile lor vor fi mai poluante, şi se vor conforma, în cel mai bun caz, standardelor Euro 2. Întrebaţi dacă vor lăsa cel puţin convertorul catalitic în sistemul de eşapament, adică acel catalizator pe care-l ştim cu toţii, aceştia nu au oferit un răspuns clar, semn că există şanse ca şi acesta să dispară.
0
5,492
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!