Maşina genială a Italiei de cândva, conservată în stare nouă: o Lancia Delta HF Integrale cu doar 528 km la bord, scoasă la vânzare în Austria

26 Aprilie 2022, 21:54
Redacţia PiataAuto.md
Lancia Delta HF Integrale e numită adeseori maşină genială a Italiei sfârşitului anilor 80 şi anilor 90, iar şi mai des e menţionată ca ultima Lancia genială din câte au fost produse vreodată, ori, după ea nici un model nu s-a ridicat la gloria acesteia. Şi adevărul e că maşina asta era o legendă încă din timpul în care se afla în producţie, aşa că unii o cumpărau pentru savoare de condus, alţii pentru ingineria superbă, iar unii o vedeau ca o investiţie pe termen lung. Maşina de azi e anume o asemenea investiţie, fiind cumpărată din start ca o maşină de colecţie şi fiind conservată de-a lungul anilor în stare de nouă, cu doar 528 km la bord azi pe ea!
În primul rând, vom aminti pe scurt ce înseamnă Delta HF Integrale. Lancia avea modelul Delta în producţie, care era un hatchback relativ obişnuit, cu tracţiune faţă, lansat în 1979 şi desenat de Giugiaro. Motoarele erau şi ele cât se poate de calme, cu cilindree cuprinsă între 1.1 şi 1.6 litri. Dar apoi, în 1983 a fost lansată versiunea mai performanţă HF. Aceasta era tot cu tracţiune faţă, dar avea o versiune turboaspirată a motorului de 1.6 litri, maşina beneficiind şi de modificări de design şi la nivel de suspensie. În 1986 a fost lansată şi o Delta HF 4WD cu tracţiune integrală, care a fost înlocuită apoi de Delta HF Integrale, numele de Integrale semnificând tracţiunea 4x4. Maşina avea sub capotă un motor turbo de 2.0 litri, iar în 1989 a fost lansată şi o versiune cu 16 valve a acestuia. Aceasta dezvolta deja 200 CP din motorul său. În 1991, însă, a fost lansată şi Delta HF Integrale Evo, sau Evoluzione, care avea acelaşi motor, dar actualizat la 210 CP şi 300 Nm. Şi, în fine, în 1993 a fost lansată ultima ipostază a acestui model genial — Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II, care avea un motor de 16 valve cu catalizator, cu o nouă turbină şi multă inginerie actualizată şi care scotea 215 CP şi 314 Nm. Anume despre o asemenea Evoluzione II vorbim noi azi.
Maşina asta a fost fabricată în februarie 1994, deci la finalul producţiei. Şi a fost cumpărată din start de unul din acei colecţionari care a vrut s-o păstreze ca investiţie pe termen lung. Aşa că i-a asigurat din prima zi condiţii profesioniste de păstrare, cu lubrifierea potrivită, umiditatea potrivită şi ulterior mentenanţa periodică exemplar, motiv din care maşina a şi adunat cei 528 km pe bord.
Absolut totul în această Lancia este, deci, în stare de nou absolut şi autentic, exact aşa cum a ieşit din uzină, acum 28 de ani. Tapiţeria din habitaclu este neatinsă, impecabilă. Vopseaua de pe caroserie nu şi-a pierdut nici un pic din luciul original.
Partea inferioară are toate piuliţele şi buloanele în starea lor originală, cu urmele lubrifiantului original din fabrică şi chiar cu abţibildurile iniţiale, inscripţionate în fabrică în procesul de asamblare a maşinii!
Până şi întregul sistem de eşapament luceşte cap-coadă, diferenţialele, fiecare braţ de suspensie — totul e nou, şi nu arată aşa pentru că ar fi fost restaurat sau sablat, sau spălat, ci conservat în asemenea stare pe parcursul a 28 de ani.
Vânzarea acestei maşini a fost încredinţată celei mai specializate companii în Lancia Delta HF Integrale, localizată în Austria şi deţinută de un fost pilot de raliu pe acest model, care şi-a făcut o afacere din a întreţine, restaura şi intermedia vânzarea unor asemenea modele. Şi până şi acest pilot, pe nume Martin Karlhofer, declară despre această Lancia Delta HF Integrale Evo II că e într-atât de excepţională, încât probabil e cel mai nou conservat exemplar din lume. Iar acest pilot şi atelierul său fac mentenanţă şi reparaţii pentru sute de exemplare ale acestui model în fiecare an!
Aşadar, pentru colecţionarul său iniţial a venit timpul să-şi valorifice efortul de 28 de ani de păstrare a acestei bijuterii. Se cere un preţ uriaş pe această bijuterie, care nu va fi comunicat decât în discuţii avansate private. Dar, la cât de excepţională e această Lancia şi acest exemplar păstrat nou până azi, nimeni nici n-ar îndrăzni să aştepte un preţ mic pe ea.
Cu siguranţă nu va sta prea mult în aşteptare. E prea adorată pentru tot în lume această Lancia, e prea omagiată ingineria sa genială, iar o asemenea ocazie de a da peste o asemenea Lancia nouă în zilele noastre e pur şi simplu unică din viaţă, aşa că vor fi mulţi cei care vor vrea să facă uz de această şansă.
Foto: Panoul de bord magnific al acestei Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II
Foto: Emblema acordată acestei maşini la introducerea în registrul istoric Lancia
0
10,190
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!