Mazda dezvăluie noi informaţii despre motorul diesel de 3.3 litri cu 6 cilindri în linie, pus pe noul SUV CX-60

11 Aprilie 2022, 11:26
Ilie Toma
Acum o lună, când Mazda anunţase noul său SUV CX-60, construit pe o platformă nouă, orientată spre tracţiunea spate şi motoare montate longitudinal, am menţionat despre o motorizare hibridă de 317 CP, pe care se va pune accent în Europa, dar totodată menţionam şi despre apariţia a două motoare noi Mazda, cu 6 cilindri în linie — unul pe benzină de 3.0 litri şi unul diesel de 3.3 litri. Însă atunci nu fuseseră anunţaţi şi alţi parametri tehnici ai acestor motoare.
Acum, Mazda a dezvăluit noi informaţii curioase despre motorul diesel, care vine să înlocuiască precedentul propulsor de 2.2 litri. Cilindreea acestuia e de 3.3 litri — una uriaşă după parametrii moderni. Însă paradoxul inginerilor Mazda este că au ales să mărească cilindreea şi să relaxeze motorul, ca aceasta să poată asigura o combustie cu amestec sărac pe o plajă mai mare de turaţii, cu alte cuvinte să folosească mai mult aer şi mai puţin combustibil în mixtura ce e injectată în cilindri.
Astfel, noul motor de 3.3 litri va fi disponibil în versiune fără vreun sistem mild hybrid, numită Skyactiv-D, şi va livra 231 CP şi 500 Nm din cei 3.3 litri ai săi. Pentru comparaţie, Skoda Kodiaq RS, spre exemplu, scoate 240 CP din motorul 2.0 TDI cu două turbine. Şi asta nu e neapărat bine sau rău, dar vrem să exemplificăm o abordare foarte diferită a inginerilor Mazda.
Pe lângă asta, va exista şi o versiune mild-hybrid a aceluiaşi motor, ajutat de un mic electromotor. Acest sistem de propulsie poate livra o putere maximă de 254 CP şi un cuplu maxim de 550 Nm. Cu această forţă, Mazda CX-60 va prinde prima sută în 7.3 secunde. E interesant că versiunea mild hybrid poate veni şi cu tracţiune pe spate, nu doar cea integrală.
De asemenea, cutia de viteze a noii Mazda CX-60 e interesantă prin faptul că aplică principiul de convertor de cuplu, dar în înlocuieşte cu un ambreiaj multidisc, acţionat electronic prin mici electromotoare. Astfel, lipsa zonei hidraulice a unu convertor de cuplu obişnuit va da senzaţii de transmitere mai directă a cuplului, va reduce pierderile de transmisie, iar acţionarea electronică a ambreiajului, spun inginerii Mazda, va da timpi de reacţie excelenţi în schimbarea treptelor, evitând situaţiile de supraîncălzire a ambreiajului.
Despre motorul pe benzină cu 6 cilindri în linie încă nu se spun prea multe, decât că şi acesta va putea fi disponibil doar cu tracţiune spate sau integrală.
Aşadar, noul diesel de 3.3 litri de la Mazda aduce probabil cea mai curioasă abordare inginerească în crearea unui motor nou din zilele e, în care inginerii au decis să mărească până la valori incredibile cilindree şi să creeze un motor deloc forţat, care să livreze o putere cu mari rezerve implantate în el.
0
7,508
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!