Mercedes a lansat noul AMG SL 43, modelul cu motor de 2.0 litri şi turbină electrică

6 Aprilie 2022, 10:37
Ilie Toma
Dacă acum câteva luni, când a lansat noua generaţie SL, Mercedes a anunţat că aceasta va avea doar ediţii AMG, fiind deci un model exclusiv al diviziei AMG, atunci azi a fost anunţată o versiune AMG cu motor de 2.0 litri, care aduce mai multe tehnologii noi şi care dă o perspectivă clară asupra a ceea ce va urma şi în gama lui C-Class AMG sau viitorul GLC.
Astfel, noul Mercedes-AMG 43 adoptă un motor pe benzină, cu 4 cilindri în linie, de 2.0 litri, cu numele de cod M139. De fapt, e motorul folosit din 2019 încoace pe modelele AMG compacte, gen A 45 AMG sau GLA 45 AMG. Marea noutate de acum este folosirea unei turbosuflante acţionate electric, după o tehnologie folosită şi testată de echipa celor de la Mercedes din Formula 1. Un electromotor de circa 4 cm grosime e integrat în construcţia turbosuflantei, fiind situat între cele două circuite ale evacuării şi admisiei.
Fireşte, scopul acestui electromotor este ca acesta să poată acţiona turbina la turaţiile dorite instantaneu, până la acumularea gazelor de eşapament care propulsează în mod normal o turbosuflantă. Iar la turaţii mai mari, ajutorul de propulsie a turbinei de la electromotor ajută la formarea unui flux şi mai mare de aer spre admisie şi în rezultat creşte parametrii de putere şi cuplu ai motorului.
Electromotorul din turbină e conectat la un sistem de 48 V al maşinii şi poate aduce turbina la turaţii de până la 170,000 rpm. Atât electromotorul, cât şi turbina în sine, sunt răcite de un circuit dedicat, gestionat electronic, ca acesta să poată asigura răcirea şi după oprirea motorului.
Cu toată turbina sa nouă, electrică, motorul livrează acum pe Mercedes-AMG SL 43 parametri mai modeşti decât pe A 45 AMG, de exemplu. Astfel, cu turbină electrică acesta dezvoltă 381 CP şi 480 Nm, în timp ce cu turbină obişnuită cele două ipostaze ale sale au 382 CP/480 Nm şi 421 CP/500 Nm. Deci, nu există o evoluţie la capitolul putere, doar la rapiditatea reacţiei.
Pe lângă asta, noul SL are şi un electromotor pentru un sistem mild-hibrid, dar şi aici s-a optat pentru varianta mai bugetară de a-l fixa cu curea, ca un apendice, pe motor, nu integrat între cutie şi motor cum se face la alte modele Mercedes-Benz.
În rest, modelul promite o accelerare de 4.9 secunde până la prima sută şi o viteză maximă de 275 km/h. Se deosebeşte un pic şi la nivel estetic, având elemente mai puţin incisive la barele de protecţie. Totuşi, cea mai importantă componentă a acestei lansări e ingineria, care cu siguranţă va fi replicată în mai multe dozaje la viitoare modele AMG din familia C-Class şi GLC, atât cu indicele 43, cât şi 63, or, aşa cum spuneam anterior, aceste modele nu vor avea decât motoare cu 4 cilindri, chiar şi pe cele mai puternice ipostaze AMG.
0
7,294
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!