Modelul AMG care a fost dat uitării şi care e un van familist cu motor de 6.2 litri, într-un exemplar rar, scos la vânzare

5 Aprilie 2022, 21:23
Ilie Toma
Acum 16 ani, în gama Mercedes-Benz a existat un model despre care aproape toată lumea a uitat, iar să ne închipuim că ar mai putea apărea în zilele noastre un asemenea model e aproape imposibil. Îi spunea R-Class şi era un van imens, cu confort de S-Class la bord, ba chiar era produs în versiune cu ampatament standard şi alungit. Dar, dacă aproape cu toţii am uitat de existenţa lui R-Class, mulţi dintre noi cu siguranţă nu-şi mai amintesc că R-Class a avut la un moment dat şi o versiune AMG! Da, R-Class AMG, iar noi vorbim azi exact despre un asemenea exemplar, care e e unul din cele mai rare modele AMG produse vreodată!
R-Class-ul standard a intrat în producţie în anul 2005, având motoare V6 şi V8 şi punând accent pe un lux desăvârşit la bord şi un confort excepţional în mişcare, care era cu adevărat de nivelul lui S-Class. Dar deja la începutul anului 2006, Mercedes a adus la salonul auto de la Detroit o versiune surpriză, despre care nimeni n-ar fi zis că germanii vor avea curaj s-o producă — R 63 AMG. Au mai trecut câteva luni şi în septembrie 2006 modelul a intrat în producţia de serie, cu anul modelului 2007.
Iar Mercedes R 63 AMG era vârful a tot ce-ţi puteai imagina şi dori să ai pe un van familist exclusivist. Puteai avea două tronuri mari în spate, cu sisteme multimedia pentru cei doi ocupanţi, aveai suspensie pneumatică standard, aveai reacţii ajustabile la suspensie, aveai piele fină, inserţii metalice, scaune cu suport lateral puternic, plafon cu trapă, climatizare tri-zonală, un al treilea rând de scaune cu guri de ventilare pentru acei pasageri şi suport de pahare, scaune ajustabile electronic cu memorie, tot soiul de prize şi chestiuţe practice în maşină şi o izolare fonică superbă.
Dar, cel mai important, aveai sub capotă un motor V8 aspirat natural de 6,208 cm cubi! Era chiar acel motor legendar AMG, cu numele de cod M156, având cele două blocuri cilindrice poziţionate la 90 grade. Pe R 63 AMG motorul scotea 510 CP şi 630 Nm! Deci, efectiv, aveai un van în care puteai transporta până la 6 oameni, cu un sunet magnific, şi 510 CP la activ!
Inginerii care au pus motorul imens şi greu pe un asemenea van mare, de 4.93 metri lungime, au ajuns inevitabil la situaţia în care au constatat că maşina nu era tocmai perfect de manevrabilă în viraje, mai ales că van-urile Mercedes aveau un sindrom de barcă vizibil în acea perioadă. Parţial efectul a fost contracarat de suspensia pneumatică, iar inginerii au decis să echipeze R 63 AMG doar cu tracţiune integrală 4MATIC, cu distribuţie egală între punţi, îmbunătăţind astfel vectorul în viraje. În rezultat, R 63 AMG a devenit şi mai greu, ajungând să cântărească 2,330 kg la gol, fără şofer, masa totală cu tot cu pasageri fiind de 2,950 kg.
Însă, în linie dreaptă, Mercedes R 63 AMG era uluitor. Accelera de la 0 la 100 km/h în 4.9-5.0 secunde, iar viteza maximă era limitată la 250 sau 275 km/h dacă bifai o dotare opţională de sporire a limitei electronice. Toate astea veneau şi cu un consum mare, fireşte, cifra oficială indicând 24.1 litri/100 km în ora şi 16.3 litri/100 km în regim mixt. Dar asta atunci când nu turai prea mult motorul V8 de 6.2 litri.
Ei bine, din cauza manevrabilităţii atipice pentru AMG, fanii modelelor AMG nu l-au apreciat, ba chiar s-au cam speriat de acest R-Class. Preţurile începeau de la circa 100 mii euro în sus fără opţionale, deci era şi foarte scump. Iar cei care erau impuşi să aleagă anume un van familist, nu şi-au prea putut convinge familia de ce anume ar trebui să aleagă un R 63 AMG şi nu un R-Class cu un V8 mai domolit. Cei care aveau mai multă putere de decizie, îşi luau un AMG mai sprinten şi mai plăcut în condus. Aşa că, pe cât de bizar şi fabulos era Mercedes R 63 AMG, pe atât de greu i-a fost să-şi găsească clienţi.
Vreo 140-150 exemplare s-au vândut în SUA, iar în total s-au produs doar 320 de unităţi, până în iunie 2007, când cei de la Mercedes au decis să oprească experimentul ăsta nereuşit şi neînţeles de public. Din cele 320 de exemplare produs, majoritatea au fost în ampatament mărit şi doar 84 au fost cu ampatament scurt, precum maşina din imaginile acestui articol. Deci, acest model e cu siguranţă unul din cele mai rare AMG-uri produse vreodată.
Iar exemplarul ăsta, scos la vânzare în Germania, are 134,000 km parcurşi, dar arată de parcă ar fi ieşit acum câteva luni din showroom. Şi pentru că e atât de rar şi special, preţul cerut pe el e unul pe măsură — 44,630 euro.
Maşina merită toată admiraţia cu siguranţă, dar e unul din acele modele care te fascinează, care te fac să exclami, dar pe care nu vrei să-l cumperi, pentru că pur şi simplu nu te încumeţi. Aşa că, deşi îşi merită banii, acest R 63 AMG cu siguranţă îşi va găsi la fel de greu un cumpărător, precum a făcut-o când era nou, acum 16 ani. Şi, totuşi, ce maşină uluitoare a fost asta!
0
8,574
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!