Peste 1,000 km parcurşi de Mercedes EXQQ cu o singură baterie, în condiţiile lumii reale, cu un consum admirabil

14 Aprilie 2022, 14:43
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes-Benz Vision EQXX e un concept de automobil electric, dezvăluit acum câteva luni, ingineria căruia e cu adevărat admirabilă, mai ales în densitatea energetică a bateriei şi în greutatea totală menţinută în limite decente. Masa totală anunţată era de doar 1,750 kg, din care, în articolul din ianuarie, în care vorbeam în detalii despre inginerie, prezumam o masă proprie de circa 1,200-1,300 kg. Încă atunci cei de la Mercedes promiteau o autonomie de peste 1,000 km în viaţa reală, cu o baterie de 100 kWh la bord, ceea ce ar fi însemnat un consum de circa 10 kWh/100 km, de neegalat printre maşinile electrice actuale.
Acum Mercedes a scos în condiţiile lumii reale prototipul său şi l-a pus să meargă de la fabrica de lângă Stuttgart spre Italia de nord, trecând prin Elveţia. Maşina a mers pe autostrăzi, în condiţii de trafic de autostradă, având şi viteze de croazieră de până la 130-140 km/h.
În Elveţia a rulat la viteze apropiate de limita legală, la fel ca şi în Italia. Condiţiile în Germania erau de vreme răcoroasă cu ploaie, ceea ce a adăugat şi mai mult realism întregii experienţe.
Totuşi, e interesant că datele tehnice menţionate în experienţa de acum pentru Vision EQXX sunt diferite faţă de cele anunţate în ianuarie. Puterea sistemului de propulsie a crescut de la 204 CP la un maxim de 245 CP, iar greutatea de 1,750 kg, anunţată anterior drept masă totală, a fost înlocuită acum de o greutate proprie de 1,755 kg, deci nu mai vorbim de cele 1,300 kg la care speram.
Bateria a rămas neschimbată, având o densitate energetică notabilă, când e exprimată volumetric, de 400 Wh/litru de volum ocupat. Însă, când e exprimată în densitate energetică per kilogram, nu mai e atât de impresionantă. Ea cântăreşte 495 kg, ceea ce rezultă într-o densitate energetică de aproximativ 200 Wh/kg. Pentru comparaţie, Tesla are deja baterii de 416 Wh/litru în producţie, iar la nivel de greutate, are în dezvoltare baterii de 260 Wh/kg.
Revenind la experienţa lui EQXX, coeficientul aerodinamic a rămas neschimbat la 0.17, iar asta a făcut ca prototipul electric Mercedes să ajungă la finalul rutei de 1,008 km cu aproape 15% baterie încă disponibilă. Măsurările finale, calculate sub egida celor de la TUV pentru certificări oficiale, au indicat un consum mediu de 8.7 kWh/100 km. Cifra e cu adevărat surprinzătoare. Cel puţin dacă luăm în considerare modelele actuale de serie de talie comparabilă, nu există maşini electrice în prezent care să indice un consum mediu atât de mic, cifrele începând de la 11-14 kWh până spre 22-28 kWh/100 km.
Călătoria maşinii electrice a început şi a sfârşit în aceeaşi zi, durând 12 ore şi 2 minute. Deci, cifra de consum pe care a reuşit s-o obţină maşina e cu adevărat impresionantă şi rămâne doar ca fanii să spere că o mare parte din ingineria conceptuală de acum să ajungă şi pe eventuale modele de producţie.
1
17,213
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!