Un Mercedes W123 diesel, cu 1.6 milioane km parcurşi în serviciul de taxi, scos la vânzare cu un preţ exorbitant în Germania

18 Aprilie 2022, 21:21
Ilie Toma
Cât ar trebui să coste o maşină care a galopat 1.6 milioane de kilometri în serviciul de taxi? Probabil maxim câteva mii de euro, dar foarte puţine. Pentru că cifra de parcurs e uriaşă, dar şi pentru că această cifră a fost făcută într-un regim şi mai solicitant al unei maşini de taxi. Dar, când vine vorba de un Mercedes-Benz din generaţia W123, care a rămas în starea sa originală de taximetru până azi, nimic nu e atât de simplu cum pare la prima vedere.
Da, acest model de Mercedes e renumit pentru a fi indestructibil, overengineering-ul implantat în el fiind uriaş şi făcându-l să reziste milioane de kilometri ca o normalitate. Da, motoarele diesel erau încă de pe atunci capabile să atingă cifre de parcurs şi mai mari decât cele pe benzină. Iar exemplarul despre care vorbim noi azi are pe bord cifra de 614,773 km. Iar încă un milion ar fi în minte. Se spune că e doar unul, un singur milion care n-a încăput pe odometru.
Maşina asta a fost fabricată în anul 1985 şi a ieşit din uzină pentru a se înrola în serviciul de taxi. Pentru asta, are şi o staţie radio Stabo XM3000 din acele vremuri, cu receptor ca la telefoanele cu disc. Şoferul ridica acel receptor pentru a comunica cu dispecerul, pentru a nu deranja pasagerul cu vorbele aceluia.
Acest Mercedes e un 240 TD în caroserie break, ceea ce înseamnă că motorul diesel de sub capotă are 2.4 litri, cu 4 cilindri în linie, şi dezvoltă 72 CP relaxaţi. Fără turbină, fireşte, iar acceleraţie de la 0 la 100 km/h a acestui model dura peste 23 secunde!
Maşina asta a muncit cu adevărat în serviciul de taxi, toţi kilometrii de pe bord fiind adunaţi din munca asiduă în parcul unei companii din regiunea Wuppertal Koln. Acum 4 ani, maşina a trecut printr-o împrospătare estetică, ea implicând şi lucrări de sudură la partea inferioară a caroseriei, şi ajustările valvelor la motor, şi înlocuirea injectoarelor, dar şi înlocuirea mai multor conducte şi a întregului sistem de frânare.
Cei de la compania de taxi au decis să nu restaureze maşina, ci s-o păstreze în starea sa autentică de taxi, asemenea taximetre în caroserie break fiind foarte rare deja. Iar acesta e, astfel, un exemplar în stare autentică, nerestaurat, în „uniforma” sa originală de taximetrist.
Şi tocmai de asta, chiar dacă are 1.6 milioane de kilometri pe bord, maşina e scoasă la vânzare cu un preţ exorbitant de 14,500 euro! Şi, ca un argument care ar trebui să ne convingă că maşina e una ce ar merita colecţionată, ea a obţinut şi plăcuţe cu litera H în Germania, adică i s-a recunoscut statutul istoric de către autorităţi. Marea dilemă e dacă se vor găsi colecţionari care să dea un asemenea preţ pe ea.
0
7,482
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!