Wiesmann, una din cele mai rare maşini produse cândva în Germania, cu motor de BMW M5, scoasă acum la vânzare la preţ exorbitant

4 Aprilie 2022, 21:21
Ilie Toma
Wiesmann a fost cândva unul din cei mai mici, mai puţin ştiuţi şi mai exclusivişti producători din Germania, un fel de Morgan al germanilor, cum îi spuneau mulţi datorită stilului retro al maşinilor, dar cu o istorie mai scurtă. Dar tocmai pentru că a fost atât de puţin ştiută, unele modele ascund o inginerie formidabilă, iar faptul că s-au produs în puţine exemplare le face azi nişte bijuterii rare, foarte căutate. Azi vorbim probabil despre cea mai delicioasă şi căutată ipostază Wiesmann produsă vreodată.
Compania a fost fondată în 1988, purta numele fondatorului său, Friedhelm Wiesmann, iar prima maşină a fost produsă în 1933. Toată istoria sa Wiesmann a produs doar coupe-uri şi roadstere, dorindu-şi o identitate de producător exclusivist de maşini sport super speciale. Şi toată istoria sa a folosit platforme tehnice proprii, dar cu motoare de BMW.
Şi probabil unul din cele mai fascinante modele create vreodată de Wiesmann a fost GT MF5, model despre care vorbim şi azi. A fost lansat în anul 2009, avea un design pur şi simplu extraordinar, care părea că îmbină un stil de maşină a lui Batman cu elemente retro şi totodată având proporţii de roadster sportiv. O asemenea maşină exclusivistă pornea pe atunci de la 189,500 euro pe atunci.
Sub capotă lui Wiesmann GT MF5, în anul lansării sale, a fost pus motorul de pe BMW M5. Iar în anul 2009 în producţie se afla generaţia E60 a lui M5, ceea ce înseamnă că acest Wiesmann a primit exact acelaşi motor legendar V10 de 5.0 litri şi 507 CP!
Cu asemenea bijuterie sub capotă şi cu toată puterea pusă pe puntea spate, cu un centru de greutate atât de coborât, maşina asta putea atinge 311 km/h! Iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realiza în numai 3.9 secunde.
Acest Weismann, care cântărea doar 1,405 kg, era astfel o adevărată bijuterie puţin ştiută, şi se conducea într-un mod divin, pur şi simplu. Da, era cam spartan la interior, fapt de înţeles de la un mic atelier care făcea cam toată munca manuală, dar maşina asta se cumpăra pentru extravaganţă şi exclusivitate, nu pentru cusături fine pe pielea de interior.
Dar lucrurile incredibile despre cât de puţin ştiută era maşina asta nu se opresc aici. Atunci când a lansat modelul în 2009, Wiesmann a anunţat că va produce doar 55 de roadstere şi circa 145 de coupe-uri pe durata carierei, 200 în total. Şi cariera a durat, de fapt, tocmai până în 2014, atât luându-le celor de la Wiesmann să producă manual cele 200 de maşini şi, de fapt, nici n-a mai reuşit să le producă pe toate. Doar că fanii lui BMW M5 ştiu că generaţia E60 nu s-a produs atât de mult, ci a fost înlocuită în 2011 de F10, cu motor V8. Ei bine, şi exact în 2011 şi motorul de pe Wiesmann a fost înlocuit de la V10 la V8 biturbo. Aşa că din cele aproape 200 de maşini, care au fost produse din 2009 până în 2014, doar cele produse în 2009 şi 2010 au motoare V10, restul având V8-uri. Maşina despre care vorbim azi ar fi una din ultimele produse cu motor V10 şi e a 52-a la număr.
Iar asta o transformă într-una din cele mai rare maşini produse vreodată în Germania. Şi având un motor V10 de BMW, e parte dintr-un club restrâns de modele care au primit acest motor, alături de M5 şi M6. Iar pe deasupra, exemplarul ăsta, a adunat doar 26,000 km în cei 12 ani de când a fost produs.
Wiesmann nu mai produce maşini din 2014 încoace, abia acum mai existând nişte planuri de renaştere sub formă electrică, într-o altă epocă. Dar maşina asta face parte din acea epocă de aur, glorioasă, şi e cu siguranţă una din cele mai supreme şi dorite ipostaze ce au primit emblema cu şopârlă pe capotă. Apropo, emblema cu şopârlă gecko însemna că maşinile Wiesmann se ţin la fel de lipite de asfalt ca şi şopârlele cu picioarele pe suprafeţele pe care merg.
Iar acest exemplar Wiesmann GT MF5 are un preţ exorbitant astăzi, pe măsura rarităţii speciale. Se cer 280 mii euro pe el. Şi e cu siguranţă şi azi una din acele maşini care nu e pe gustul oricui, dar cine o înţelege şi o adoră, o va considera cu siguranţă una din cele mai bune şi speciale maşini produse vreodată.
0
4,317
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!