Aceasta e o motocicletă custom din Moldova, lucrată fascinant pe baza unui Dnepr K-750

25 Mai 2022, 08:27
Redacţia PiataAuto.md
E o motocicletă care ne-a atras privirea din primul moment. E atât de minuţios lucrată, cu atât de multă muncă manuală făcută la ea, încât te copleşeşte din prima clipa, intrigându-te să afli mai mult. Lemn curbat, oţel, nituri, piele în carouri, arcuri masive la vedere, totul pare atât de original şi special, încât poţi spune din prima clipă că a făcut-o cineva talentat şi totodată nici nu mai recunoşti ce model a stat la baza ei.
Silueta motocicletei în sine este şi ea modificată total, întrucât cadrul a fost tăiat, lăsându-se esenţialul şi schimbându-se proporţiile. Doar motorul boxer de 2 cilindri poate arăta familiar pentru cineva care a copilărit prin Moldova sau Ucraina. Da, e un Dnepr K-750 la bază, model produs cândva la fabrica din Kiev, iar motocicleta custom de azi a fost lucrată de un pasionat din Moldova.
Am văzut motocicleta pe viu la evenimentul recent dedicat motoarelor stilate şi clasice, DGR Chişinău 2022. Proprietarului îi spune Nicu şi spune că motocicleta sa a ieşit pentru prima dată „în lume” cu adevărat la acest eveniment, anterior mai ieşind o singură dată în formă de test de rulare.
N-a construit-o el, dar a cumpărat-o de la omul care a şi meşterit-o, om cu un talent enorm, care locuieşte în regiunea transnistreană şi care şi-a creat-o iniţial pentru el. După multe negociere şi un preţ pe măsură, propus de Nicu pentru maestru, vânzarea s-a produs, iar motocicleta a ajuns în mâinile proprietarului de azi.
Motocicleta asta e făcută, însă, de un om deopotrivă de priceput în artă, creativitate şi mecanică. Furca a fost complet reconstruită după imaginaţia acestuia, având două arcuri mari la vedere, într-un stil ce aminteşte de steampunk. Ghidonul este, de asemenea, unui modificat, cu manivelele pe lateral.
Farul faţă e de asemenea modificat şi stilat, arătând parcă acoperit cu aramă de demult, dar totodată are un led circular drept contur.
Rezervorul are plăci cu inserţii de piele, dar şi marcaje nostime pe lateral cu nivelul combustibilului.
A fost construită o şa nouă, metalică, în zona apropiată roţii spate, care a rămas expusă acum. S-a modificat eşapamentul, s-au pus şi roţi mult mai late decât cele originale.
Ataşul e o operă de artă chiar dacă-l privim separat. Lucrat în lemn curbat, acesta pare mai degrabă creaţia unui lemnar decât a unui mecanic de motociclete. Lemnul e lucrat cu o iscusinţă formidabilă, iar în faţă ataşul are şi o grilă ce dă un accent frumos motocicletei.
Aripa dreaptă e realizată din acelaşi lemn, iar roata ataşului e şi mai lată, având o altă inscripţie nostimă, cu două litere încurcate în mod intenţionat.
Nicu, proprietarul de azi, spune că motocicleta se conduce mai diferit faţă de un K-750 obişnuit, având suspensia mai coborâtă şi niţel mai rigidă şi preferând drumurile mai bune.
Dar chiar şi aşa, condusul acestei motociclete e întotdeauna un tratament al sufletului, menit să te facă să savurezi şi să apreciezi viaţa mai mult şi mai frumos.
E o motocicletă unică în Moldova şi unică în lume, pentru că un al doilea exemplar nu există, pur şi simplu. Şi putem spune cu tot curajul că e una din cele mai fascinante lucrări custom făcute în Moldova vreodată!
1
6,293
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!