Acesta e Cadillac Escalade-V, noul cel mai puternic SUV de talie mare din lume, cu un V8 imens şi 36 de difuzoare la bord

12 Mai 2022, 14:05
Ilie Toma
Cadillac Escalade e un model legendar deja, fiind unul din SUV-urile luxoase, de talie mare, care a popularizat acest segment şi l-a făcut tot mai populat cu modele precum Mercedes GLS, BMW X7 sau Range Rover. Dar dacă până acum asemenea SUV-uri mari aveau motoare de maxim 500-550 CP, mai mult considerându-se ilogic din cauza dimensiunilor şi greutăţii mari a unor asemenea modele, acum noul Cadillac Escapade-V a ridicat din nou standardul, primind un motor de 690 CP!
E vorba de motorul adorat al celor de la General Motors, de 6.2 litri V8, supraalimentat, cu intercooler. Acesta livrează şi 885 Nm, fiind cuplat la o cutie de viteze automată, cu 10 trepte, iar din ecuaţie mai face parte şi un sistem de tracţiune integrală permanentă. Este, de fapt, acelaşi motor de pe recent lansatul Cadillac CT5-V Blackwing, model care a stârnit deja ovaţiile fanilor şi e o legendă vie de câteva luni încoace. Iar acum acelaşi propulsor are toate şansele să aducă un val imens de admiraţie şi pentru Escalade-V. Pe noul model, motorul are doar un compresor mecanic mai mare, de 2.65 litri, ca să genereze mai multă putere.
Cel mai impresionant este ceea ce reuşeşte să facă acest propulsor V8 dintr-un mastodont imens, precum e Cadillac Escalade-V. Apropo, noul SUV de performanţă de disponibil în două versiuni de ampatament şi lungime — de 5.38 metri lungime în varianta standard şi 5.77 metri în varianta cu ampatament mărit. Ei bine, un asemenea Cadillac cu ampatament standard cântăreşte 2,820 kg la gol, iar cel cu ampatament alungit — 2,906 kg. Iar cu tot cu sarcina utilă ajunge până spre 3.5 tone.
Şi cu toate asta, când motorul e dezlănţuit în toată splendoarea, Cadillac Escalade-V accelerează de la 0 la 96 km/h (60 mile la oră) în 4.4 secunde, ceea ce înseamnă că acceleraţia de la 0 la 100 km/h ar fi de 4.5-4.6 secunde. Pentru un asemenea SUV uriaş!
Iar pentru a putea stăpâni aceste kilograme catapultate, inginerii Cadillac au echipat acest model cu suspensie pneumatică, dar totodată echipată cu amortizoare ajustabile cu sistemul Magnetic Ride Control în generaţia a 4-a. Astfel, pernele de aer ale suspensiei pneumatice asigură confortul excepţional, iar amortizoarele adaptive îşi pot ajusta rigiditatea aproape instantaneu, compensând forţele în viraje şi asigurând ţinuta de drum bună a maşinii.
Jantele de 22 de ţoli vin să contribuie şi ele la o ţinută mai bună, dar fac loc totodată unor frâne Brembo mai mari, cu câte 6 pistoane fiecare.
Interiorul este realizat cu accente sportive, de carbon, dar rămâne a fi un mediu luxos, în care să vrei să te afli cât mai mult. Pe lângă realitatea augmentată de pe display-urile centrale, cu afişaje peste imaginile reale, cam cum se întâmplă la Mercedes, noul Cadillac Escalade-V are, de exemplu, un sistem audio pur şi simplu copleşitor, cu 36 de difuzoare, realizat de AGK, din gama Studio Reference.
Deci, la acest Cadillac, sunetul va fi unul magnific atât de sub capotă, cât şi cel venit din difuzoarele sistemului audio. Şi cu o asemenea abordare absolutistă, un Escalade-V nu putea fi decât un model scump. Cel mai scump Cadillac vândut vreodată, de fapt. Costă 149,990 dolari SUA în patria lui, dar ăsta e doar un preţ de start. Dacă alegi ampatamentul mărit sau devii foarte generos cu opţionalele, ajungi uşor în tărâmul de preţuri al Bentley şi Lamborghini.
0
726
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!