Acesta e noul Range Rover Sport, care debutează cu un motor V8 de BMW şi promite o versiune electrică

11 Mai 2022, 10:38
Ilie Toma
După lansarea de acum câteva luni a celui mai mare şi mai scump model din gama Land Rover — Range Rover — a venit în mod logic şi timpul pentru debutul SUV-ului de talie mai mică, Range Rover Sport. Acesta a fost dezvăluit acum cu un V8 de origine BMW, cu două motorizări plug-in hibride şi cu promisiunea unei viitoare versiuni electrice.
La nivel de design, noul Range Rover Sport păstrează tradiţia de a împrospăta foarte discret modelele, păstrând aceleaşi linii şi proporţii de bază. Noul model pare doar să aplatizeze şi să simplifice liniile anterioare, debutând cu o nouă formă a blocurilor optice şi cu un alt aranjament al LED-urilor din acestea. Aproape că am putea spune că s-a făcut doar un facelift. Dar e vorba de o nouă generaţie, totuşi.
Posteriorul e ceva mai mult schimbat, adoptând o fâşie ce uneşte vizual blocurile optice, iar în părţi preia stilul liniilor de la modelul mai mare, Range Rover.
La interior simplificarea designului e cheia, iar display-ul mare central pare fixat aproape ca un device suplimentar acolo. Dar e un trend oarecum comun în industrie, al unui minimalism cu focusare spre digital.
Din fericire, Range Rover Sport a rămas fidel sistemului audio Meridian, acum modelul putând avea, în versiunea sa de top, până la 29 de difuzoare la interior, mai abitir decât într-un studio profesionist.
La nivel de motoare, propulsorul cel mai mare şi mai puternic e un V8 de 4.4 litri, de origine BMW, exact cum s-a întâmplat şi în cazul fratelui mai mare, Range Rover. Aşadar, britanicii renunţă pas cu pas la V8-ul lor cu supercharger, de 5.0 litri, şi-l înlocuiesc cu V8-ul biturbo de la germani. Acesta va livra 530 CP pe noul model.
În Europa vor exista şi două motorizări diesel mild hybrid, cu 6 cilindri în linie, care vor livra 300 CP şi 350 CP. Va fi prezent şi un benzinar mild hybrid, tot cu 6 cilindri în linie, care va livra 400 CP. Aşa cum spuneam, însă, vor exista şi două motorizări plug-in hibride, cu încărcare de la priză, numite P440e şi P510e, sistemele de propulsie ale cărora vor însuma 440 CP şi, respectiv, 510 CP, ambele făcând uz de un motor pe benzină, de 3.0 litri, drept propulsor cu ardere internă.
Versiunea P440e oferă o autonomie pur electrică de 114 km, în timp ce versiunea mai puternică are cu doar 1 km mai puţin, la 113 km. Ambele cifre sunt în ciclu WLTP, însă britanicii promit că în viaţa reală cifra nu va fi mai mică de 88-90 km, în timp ce pentru SUA promit minim 77 km, cu exact aceeaşi inginerie, pentru că standardele EPA sunt mai dure. E important şi faptul că versiunile plug-in hibride vor dispune de încărcare fast-charge DC, la 50 kW putere.
Maşina mai dispune de o nouă suspensie pneumatică, capabilă să poată reacţiona mai rapid la curbe, compensând forţele pe asfalt, dar totodată şi în offroad. Tracţiunea integrală e în continuare standard, anunţându-se mai sofisticată la nivel electronic, iar puntea spate a devenit viratoare.
Pentru anul 2024, britanicii promit şi un Range Rover Sport pur electric. Despre această viitoare versiune nu se anunţă deocamdată nimic, dar acest model ar deveni, astfel, primul Land Rover cu propulsie pur electrică din gama mărcii britanice.
0
1,994
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!