Acesta e un Porsche 911, model la scară, construit 50 ani în urmă, şi autorul său, acum un octogenar

11 Mai 2022, 15:41
Ilie Toma
Se pare că acum 50 de ani nu doar maşinile se făceau cu mai multă iscusinţă manuală, dar şi modelele lor la scară. Ceea ce vedem în imaginile acestui articol e un Porsche 911 Targa — un model la scara 1:5, construit cu o măiestrie inegalabilă, acum jumătate de secol şi expus de curând în muzeul Porsche, în cadrul unei expoziţii de design. Din fericire, însă, autorul acestei creaţii, Elmar Rossmayer, e alături de opera sa, pe care a creat-o acum 50 de ani!
Foto: Autorul acestui Porsche 911 la scară, acum un octogenar

Elmar îşi aminteşte că acum jumătate de secol, modela iahturi la scară, şi crease unul pentru clubul de iahturi de pe lacul Constance, din Lindau. Un membru al familiei Porsche se întâmplase să treacă pe acolo ulterior şi a văzut iahtul lucrat manual. La ceva timp distanţă, Elmar a fost sunat de cineva de la Porsche, fiind întrebat dacă ar vrea să modeleze câteva maşini la scară.
Foto: Elmar Rossmayer, acum 50 de ani

Elmar spune că a fost rezervat la început şi şi-a întrebat şi soţia ce crede. Se gândea să nu se întindă mai mult decât i-e patul, nefiind încrezut că va putea modela un Porsche la perfecţiunea pe care şi-o imagina drept necesară. Dar a acceptat provocarea. Iar maşina albastră, expusă azi în muzeu, a fost a doua creaţie pe care Elmar a creat-o pentru Porsche.
Foto: Ferdinand Alexander Porsche, în anul 1968, lângă acelaşi Porsche la scară

Maşina e creată cu o detaliere pur şi simplu incredibilă. Fiind mare, 1 cm de pe ea corespunzând la 5 cm de pe maşină, a existat spaţiu pentru a asigura prezenţa celor mai mici detalii, iar lucrul manual asupra lor a dus totul la un nivel de artă.
Maşinuţa are un interior complet, ba chiar şi geamul spate demontabil, ca la o Targa adevărată. Şi toate pentru că maşina e decapotabilă şi lasă totul la vedere, spre deosebire de coupe-ul pe care-l crease primul şi care nu avea un interior.
Aici, însă, s-a lucrat ca într-o sculptură minuţioase, cu nenumărate ore de muncă şi tehnici pe care abia de ni le mai închipuim azi, în epoca printerelor 3D.
De fapt, orele de muncă au fost numărate cu precizie maximă, tipic germană. Elmar le-a facturat celor de la Porsche 1,257 ore de muncă şi 45 minute, la câte 10 mărci germane pe oră. Deci, pe atunci, fabrica a plătit 12,570.75 mărci germane pe munca titanică de creare a acestei maşini la scară!
Asta însemna cam 4,200 dolari pe atunci, Iar asta era cam jumătate faţă de cât costa pe atunci un Porsche 911 adevărat!
0
1,725
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!