Acesta e viitorul camion electric Mercedes eActros LongHaul, cu o autonomie de 500 km, care urmează a fi lansat peste 2 ani

31 Mai 2022, 15:54
Redacţia PiataAuto.md
Mercedes are în gama sa actuală modele de camioanele electrice, de la cele mai compacte până la eActros, dar acestea încă au autonomie limitată, fiind constrânse de densitatea energetică actuală a bateriilor. Totuşi, odată ce în ultimele luni, cei de la Mercedes au prefaţat concepte de automobile cu baterii mult mai uşoare, aceste tehnologii urmează să-şi facă loc şi în domeniul camioanelor. Mercedes a anunţat, astfel, un nou camion, cu un design mult mai revoluţionar faţă de cele actuale, pe care promite să-l lanseze în producţie în 2024 şi despre care spune că va avea o autonomie de 500 km.
Noul camion poartă denumirea de eActros LongHaul şi e un cap tractor cu remorcă din clasa de 40 tone masă totală, cu 1-2 tone în plus graţie excepţiei permise pentru camioanele electrice în UE. Inginerii Mercedes anunţă că au construit deja câteva prototipuri ale acestui camion, care vor începe în curând un amplu program de testare , inclusiv pe drumurile publice.
Mercedes încă nu anunţă foarte multe detalii despre substratul tehnic exact — de la număr de electromotoare până la caracteristicile bateriei, însă câteva caracteristici intrigante au fost totuşi anunţate. În primul rând, e vorba de o autonomie de 500 km realişti, care ar urma să fie posibil de atins inclusiv la viteză de autostradă, cu camionul transportând mărfuri. În al doilea rând, bateriile ar urma să fie încărcat cu până la 1 MW putere, cu alte cuvinte viteza de încărcare a bateriilor ar fi de 1 MWh de energie într-o oră! Cifra ar fi de 3 ori mai mare decât la actualele cele mai performante autoturisme electrice de serie, care au până la 340-350 KW. Mercedes anunţă că va aplica asemenea regim de încărcare rapidă şi pe modelele actuale.
Iar asta înseamnă că un asemenea eActros LongHaul ar putea avea o capacitate totală a bateriei de circa 1,000 KWh, adică 1 MWh, cu care să poată asigura cei 500 km de autonomie, iar o încărcare completă ar dura circa o oră. Cu asemenea autonomie şi regim de încărcare, acest camioane electrice au toate şansele de a fi utilizabile în viaţa reală, fiind compatibile cu regimul actual de muncă al şoferilor de camioane.
Iar dacă ar fi să ne întrebăm de unde asemenea prize, atât de puternice, încât să dea 1 MWh de energie într-un camion, atunci germanii s-au gândit şi la asta, semnând acum un an un acord cu Volvo Trucks, Scania şi MAN, ia prin acel acord a fost fondată o companie care va construi asemenea prize pe autostrăzile principale din Germania şi întreaga Europă. Prin urmare, dacă tot producătorii au aceste planuri de lungă durată, pe toate filierele, în curând asemenea camioane electrice i-ar putea convinge până şi pe cei mai sceptici profesionişti că propulsia electrică poate fi o alternativă foarte viabilă. Iar la cât de mult a ajuns să coste motorina, şi implicit transportul cu camioanele, se pare că schimbarea la camioane electrice se va produce mai devreme decât se estima.
0
2,945
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!