E un AMG veritabil de demult, e un coupe şi e fascinant: un Mercedes 300 CE, cu motor de 3.4 litri, scos la vânzare în Franţa

18 Mai 2022, 20:26
Ilie Toma
Acum 30 de ani, să ai un Mercedes modificat AMG însemna exclusivitate din aia greu de atins, întrucât şi maşinile costau mult, dar şi toată logistica de a-ţi comanda unul era mult mai dificilă, şi asta pentru că AMG încă era un atelier independent, rebel, cu ingineri talentaţi, care făceau lucruri incredibile fără a cere voie de la fabrică. Maşina, despre care vorbim azi, e din anul 1992, deci vorbim chiar de finele epocii de independenţă AMG. Şi e un coupe din generaţia W124, un coupe despre care puţini ştiu că a existat, în general, întrucât a fost produs doar în 25 de exemplare!
E un model modificat pe baza versiunii 300 CE-24. Era coupe-ul de top pe atunci şi avea sub capotă motorul M104, cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri, aspirat natural, care livra 220 CP şi 265 Nm. Maşina standard, aşa cum ieşea ea din uzină, atingea prima sută în 8.1 secunde şi ajungea la 237 km/h.
Cei de la AMG, însă, au modificat substanţial cele 25 de exemplare produse de ei. Caroseria a primit modifică discrete, dar consistente. Aripile au fost lărgite, barele de protecţie au fost modificate, pe uşa portbagajului a apărut un spoiler, iar jantele sunt create de AMG, fiind un element de identitate AMG pe atunci.
Motorul a fost modificat extraordinar de consistent. Pentru că era un motor aspirat natural şi AMG a ales să-l lase aşa, creşterea de putere a trebuit făcută prin modificarea arborelui cotit, a cuzineţilor, a bielelor, a pistoanelor, precum şi a supapelor şi arborilor cu came. În rezultat, în locul celor 220 CP de stoc, acest motor producea 272 CP, având totodată şi cilindreea crescută la 3.4 litri.
S-au făcut modificări şi la suspensie, ea fiind coborâtă şi primind amortizoare noi, pe lângă arcurile modificate. De asemenea, maşina primise şi un sistem nou de eşapament.
În rezultat, acest Mercedes W124 Coupe, semnat de AMG, putea accelera de la 0 la 100 km/h în numai 5.9 secunde! În anul 1992!
Viteza maximă era peste 250 km/h, nefiind anunţată exact, dar vitezometrul fusese modificat de către cei de la AMG, pentru a avea gradaţii până la 280 km/h.
Exemplarul ăsta a fost savurat cu încântare 30 de ani şi pretinde a avea o istorie transparentă de deservire tehnică doar la centrele oficiale. Are 192,200 km parcurşi, ceea ce ar putea să-i facă pe unii să creadă că e o maşină cu parcurs mare şi, prin urmare, ar trebui să fie mai ieftină. Dar nu e deloc aşa.
Aceste bijuterii sunt indestructibile şi nici 200 mii km parcurşi aici înseamnă un parcurs mic. Aşa că şi preţul exorbitant, de 65,900 euro pe această maşină, e justificat, dată fiind starea excepţională a acestui exemplar şi mai ales dată fiind raritatea lui, de a fi unul din doar 25 de exemplare produse!
Iar dincolo de toate, e un Mercedes pe care-l priveşti şi arată ca nou, acum, la 30 de ani după ce a fost produs! Nu vine cu o poveste de capsulă a timpului. Însă vine cu o stare formidabilă, de parcă s-ar fi teleportat din 1992 în 2022.
Maşina asta e deja azi una de colecţie, mai rară şi mai specială decât ar visa orice colecţionar. Strict tehnic vorbind, e mai rară şi decât legendarul 500E, cu V8 sub capotă. Şi fiind un exemplar AMG, va avea întotdeauna o conotaţie istorică uriaşă. Putem doar să ne imaginăm cât va costa ea peste 15 ani, sau peste 25 ani!
1
4,364
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!