Fabrica Tatra din Cehia îşi măreşte producţia şi caută 500 de oameni patrioţi să-i angajeze

26 Mai 2022, 15:21
Redacţia PiataAuto.md
Acum câteva săptămâni, scriam despre fabrica Tatra din Cehia că aniversa 10,000 de camioane produse după revenirea sa în proprietare cehă şi tot atunci spuneam că Tatra a reintrat pe o linie de dezvoltare, cu vânzări în creştere şi contracte de sute de camioane semnate până şi cu NATO sau armatele mai multor state UE, dar şi tot soiul de alte livrări speciale. Ei bine, şi pentru că există deja contracte clare semnate pentru un număr evident în creştere de camioane, acum cehii de la Tatra au anunţat cu mândrie că sunt în căutarea a 500 de oameni noi pe care să-i angajeze. Şi campania este însoţită de o specificare rar întâlnită în zilele noastre: se caută nu 500 de angajaţi-roboţi, ci 500 de oameni, patrioţi, care să vină la muncă mândri de fabrica în care lucrează, de tradiţia industriei cehe şi de ţara lor.
E pentru prima dată când Tatra anunţă atât de răspicat şi pune atât de mult accent pe asemenea valori în comunicarea lor publică. Acţiunile din ultimii ani de la fabrică, după ce doi oameni de afaceri cehi s-au cooptat şi au cumpărat fabrica pusă pe brânci de foştii investitori străini, au arătat şi o vizibilă motivaţie pur din dragoste pentru marca Tatra a celor doi. Dar acum, odată ce a reînviat şi a pornit pe o cale solidă a dezvoltării, producătorul ceh vrea să stimuleze aceleaşi sentimente şi pentru toţi cei care lucrează în fabricile sale.
Aceştia menţionează că vor să angajeze 500 de oameni, nu de roboţi, căutându-i pe cei care cunosc ce înseamnă Tatra, tradiţia şi ingineria mărcii. „Noi avem produsele noastre proprii, concepute de noi, pe o cale proprie, şi am reuşit să evităm finalul trist pe cale l-au avut multe alte fabrici din Europa de Est, şi să ne construim viitorul fără a ne renega propria tradiţie” — menţionează cei de la Tatra în comunicatul lor.
Mai mult ca atât, aceştia accentuează şi faptul că Tatra nu e un subcontractor pentru alte fabrici şi nu face doar asamblare finală de la componente adunate de la furnizori. Tatra are divizie de metalurgie, unde se toarnă oţelul şi se produc toate componentele metalice pentru camioane, de la cabine până la şasiuri şi cadre. Tot acolo se toarnă şi blocurile şi piesele pentru motoarele clasice Tatra, răcite cu aer, deci în această privinţă, chiar dacă mai face uz şi de motoare Paccar pentru unele modele, Tatra a rămas un producător în fabricile căruia se produc direct o proporţie mult mai mare de lucrări şi componente decât se obişnuieşte în zilele noastre.
Şi pe lângă asta, Tatra mai aminteşte că divizia sa de vehicule militare are o cerere mult mai mare de camioane, inclusiv pe fundalul războiului din Ucraina, iar o parte din oameni sunt necesari şi pentru asamblarea camioanelor militare.
Şi, în fine, Tatra face şi o declaraţie neaşteptată, spunând că profitul cât mai mare nu e important pentru ei, ci viabilitatea pe termen lung a fabricii şi celor ce muncesc acolo. Tocmai de asta, cei de la Tatra promit salarii decente, peste media industriei, anunţând că au nevoie şi de ingineri, şi de lucrători la furnale, şi de programatori, şi de mecanici, şi de electricieni, iar multe din asemenea profesii au devenit rare azi.
Se pare că asistăm la începutul unei noi epoci Tatra, în care această fabrică, ajunsă pe mâinile unor oameni cu bun simţi şi pricepere, îşi va fructifica adevăratul ei potenţial.
0
6,561
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!