Maşina fără nicio linie ascuţită pe ea, atemporală şi la 66 de ani: o Alfa Romeo 1900C fascinantă, scoasă la vânzare în Franţa

6 Mai 2022, 20:49
Ilie Toma
Azi designul auto înseamnă de obicei linii ascuţite, cât mai agresive, cu grile imense şi tăioase, ori şi mai bizar, cu faruri duble fără funcţionalitate sau cu pseudo incizii şi pseudo ţevi de eşapament. Maşina despre care vorbim azi, însă, exact opusul, venind dintr-o perioadă în care designul auto putea fi genial prin forme curbate, fără nici măcar o singură linie ascuţită pe caroserie!
E o Alfa Romeo 1900 C, model produs între 1950 şi 1959, însă cei de la Alfa Romeo l-au conceput în aşa fel, încât cumpărătorii să-şi poată comanda o caroserie personalizată la atelierele de coach building, iar acele ateliere să poată integra uşor creaţiile lor pe structura din fabrică a acestei Alfa Romeo. Aşa că pentru acest model au făcut caroserii şi Zagato, şi Pininfarina şi Carrozzeria Touring, şi Boano, şi Ghia, şi Bertone, şi Vignale! Deci, practic nu exista atelier renumit în Italia care să nu se fi apucat de creat caroserii pentru această Alfa!
Iar maşina din imagini e o Alfa Romeo 1900 C Super Sprint Touring, ceea ce înseamnă că are o caroserie de Carrozzeria Touring. Acum hai să privim partea frontală. De la linia uşilor spre faţă nu există nici o întrerupere în partea frontală, deci efectiv ambele aripi şi faţa erau o singură bucată de metal, lucrată manual, cu măiestria unui meşteşug care a dispărut azi!
Acelaşi lucru e valabil şi la partea spate, unde ambele zone laterale şi posteriorul sunt unite. Doar capota, uşile şi portbagajul sunt elemente separate. Şi acoperişul, fireşte. Dar, de jur împrejur, această Alfa Romeo nu are nicio incizie, nicio linie agresivă, niciun decor inutil. Doar forme fluide, linii continue şi ondulate, care jonglează cu reflecţia luminii, în ceea ce poate fi numit cu tot curajul o operă de artă!
Şi ca o operă de artă adevărată, maşina asta a devenit imună la trecerea timpului. Fiind fabricată în 1956, ea are azi 66 de ani, iar la 66 ani arată mai proaspăt şi mai zvelt decât o mulţime din maşinile zilelor noastre!
Sub capotă, apropo, e un motor de 2.0 litri, aici versiunea C venind cu o ipostază mai puternică, de 115 CP. Şi cum maşina cântărea sub o tonă, ea se simţea zveltă şi savuroasă în condus. Ce mai, la volanul acestei maşini te simţeai special în fiecare secundă.
Acest exemplar Alfa Romeo are şi o istorie lungă. A fost livrată în Italia iniţial, în Genova, iar ulterior fiul primului proprietar a moştenit-o. În 1975 maşina avea deja 77,000 km parcurşi, iar fiul îi asigurase o mentenanţă intensă, cu facturi păstrate şi până azi.
A urmat o revânzare în 1976 şi o stagnare până în 1981, când maşina avea doar 80,234 km. Tot atunci maşina a beneficiat de o revopsire a caroseriei din albul original în culoarea actuală, ea fiind achiziţionată de o agenţie de revânzare a modelelor clasice Alfa Romeo.
Proprietarul acestei, domnul Lanvin, a ţinut atât de mult la ea, încât a răscumpărat-o de la propria companie şi a ţinut-o până în ultima zi a vieţii sale, de curând. În 2014 această Alfa şi domnul Lanvin au fost protagoniştii unui articol de 8 pagini într-o revistă auto, iar în 2017 maşina a mai fost revopsită o dată. În 2020 bordul adunase doar 82,538 km. Şi de atunci până azi nu a mai făcut nici măcar 100 km în plus.
Aşadar, e o maşină care a aparţinut unui colecţionar şi pasionat renumit de Alfa Romeo o cea mai mare perioadă a istoriei sale. Interiorul maşinii e păstrat autentic, cu tapiţeria originală, fapt care e în sine unul remarcabil.
Iar dincolo de toate, maşina asta chiar are 82 mii km parcurşi în 66 de ani, lucru care ar fi greu de crezut dacă n-ar fi un dosar uriaş de acte şi facturi, adunat de fostul său proprietar.
Toate astea fiind spuse, nu ne va mai mira preţul de 230,000 euro, cerut pe această Alfa Romeo. Pentru că dacă există maşini care ar merita cu adevărat titlul de bijuterie, la propriu, atunci această Alfa Romeo cu siguranţă are tot dreptul de a se număra printre ele!
0
3,932
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!