Mercedes va reduce numărul dealer-ilor şi beneficiile acestora, dorindu-şi să vândă mai multe maşini online, ca Tesla

24 Mai 2022, 17:07
Redacţia PiataAuto.md
Cu o marjă de profit enormă, dealerii Mercedes au dus-o bine decenii la rând. Dar acum, când maşinile sunt un produs deficitar în multe părţi ale lumii, atitudinea multor dealeri faţă de clienţi a devenit mai puţin corectă, sau cel puţin nu e în ton cu cei şi-ar dori producătorul german. Şi privind succesul celor de la Tesla, care nu au niciun dealer şi-şi vând toate maşinile direct, fie online, fie prin magazine mici hi-tech, cei de la Mercedes au decis că e momentul să schimbe paradigma prin care funcţionau lucrurile până acum. Iar decizia strategică presupune reducerea numărului dealerilor Mercedes şi a beneficiilor pentru aceştia.
Astfel, la etapa iniţială numărul dealerilor Mercedes va fi redus cu 10% la nivel global şi cu 20% în Germania. Se va pune accent mare pe vânzări online, către anul 2025 dorindu-se ca 25% dintre maşinile mărcii la nivel global să fie vândute astfel, nu prin dealeri. Iar la nivel european, deja în 2025, adică în doar 3 ani, Mercedes îşi doreşte ca 80% din vânzări să treacă online sau prin model de agenţie, ultimul model presupunând că livrarea e organizată de o agenţie specializată, în timp ce toată comunicarea cu clientul are loc online, direct.
Decizia strategică a fost confirmată de Harald Wilhelmn, CFO la Mercedes. Acesta a mai adăugat că Mercedes îşi doreşte o apropiere mai mare de cumpărători şi mai mult control asupra preţului. Iar din ultima parte putem înţelege atât faptul că nu se vor accepta reduceri semnificative, pe care le acordau dealerii uneori, cât şi faptul că nu se vor admite vânzări la suprapreţ pentru modelele deficitare.
Şi, o ultimă declaraţie importantă e că Mercedes vrea să se depărteze de la modelul de showroom-uri mari şi pompoase, declarând că acestea nu mai sunt în pas cu timpul şi sunt o irosire de resurse, atât economice, cât şi faţă de mediu. Direcţia trasată e clară, însă: dealerii urmează a fi tot mai mult scoşi din ecuaţie, rămânând doar unii dintre ei doar cu partea de service, eventual, şi poate cu acel rol de agenţie de livrări. Cu atâtea instrumente online şi atâtea experienţe de succes din partea producătorilor mai vizionari în vânzări directe, modelul vechi cu dealeri pare să fie sortit plecării în istorie.
0
1,334
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!