O motocicletă electrică din dotarea armatei din Ucraina e transportul silenţios perfect pentru lunetişti

13 Mai 2022, 12:01
Redacţia PiataAuto.md
Încă înainte de începutul războiului din Ucraina, scriam adeseori despre motociclete electrice produse în Ucraina şi spuneam că vecinii noştri s-au specializat în ultimii ani foarte mult în reparaţia avansată a maşinilor electrice şi apoi şi producţia a asemenea vehiculelor, industria începând de la motociclete. Am scris, spre exemplu, despre cazul unui spaniol din Germania care şi-a adus Tesla accidentată în Ucraina pentru a-i fi reparată la o treime din preţul cerut în Germania, apoi despre motocicleta electrică Delfast, apoi despre Geon Scramper. Dar, pe lângă Delfast şi Geon, în Ucraina mai există şi alţi producători de motociclete electrice, iar unul din ei are şi o versiune destinată forţelor armate. Eh, ce poate face o motocicletă electrică în dotarea unei armate, mai ales în timp de război? — ar întreba scepticii. Răspunsul e formidabil, însă.
Chiar în războiul actual din Ucraina, o motocicletă electrică produsă de vecinii noştri, numită Eleek Atom Military, şi-a găsit o utilitate extraordinară. Ea e folosită de lunetiştii armatei, pentru a se deplasa neobservaţi spre poziţiile de tragere. Datorită propulsiei electrice, motocicleta e excepţional de silenţioasă, iar astfel lunetiştii pot ajunge neobservaţi în poziţiile necesare.
Eleek Atom Military are o autonomie de 100-150 km, în funcţie de intensitatea de utilizare şi poate atinge o viteză maximă de 90 km/h. Anvelopele şi suspensia o recomandă ca o motocicletă capabilă să îndure teren accidentat, rulând pe câmpuri şi păduri, cadrul motocicletei fiind de asemenea prevăzut pentru clasa de enduro şi cross, după cum declară producătorul. Motorul are 3 kW putere, adică circa 4 CP, dar întreaga motocicletă, cu tot cu baterie, cântăreşte doar 70 kg, iar puterea electromotorului este, astfel, mai mult decât suficientă pentru a-i asigura un dinamism decent.
Mai mult ca atât, motocicleta electrică mai are şi câteva avantaje suplimentare faţă de una cu motor tradiţională pentru lunetişti. Pe lângă faptul că e mai silenţioasă, greutatea ei e mai mică şi astfel e mai agilă, iar electromotorul emană o căldură mult mai mică în funcţionare, astfel încât motocicleta e mai greu observabilă până şi de camerele cu senzori de infraroşu.
Deci, propulsia electrică şi-a demonstrat acum avantaje neaşteptate în acest regretabil război de viaţă reală din Ucraina.
1
2,365
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!