O motocicletă legendară Ducati a stat împachetată în cutie 20 de ani, iar acum e scoasă la vânzare

28 Mai 2022, 11:09
Redacţia PiataAuto.md
Acum 20 de ani, Ducati a creat o motocicletă fabuloasă, pe care a produs-o doar în anii 2001 şi 2002, şi doar în 2,000 exemplare. Îi spunea Ducati MH900e, unde litera e nu însemna vreo motorizare electrificată, ci „evoluzione”. Iar o asemenea motocicletă rară a stat în cutie 20 de ani, până în zilele noastre, fiind scoasă acum la vânzare în SUA.
Referinţa la „evoluzione” din nume era necesară pentru că modelul a fost creat drept omagiu adus unei motociclete de curse din anul 1978, condusă cândva de marele pilot Mike Hailwood. În 1984, Ducati a mai creat un asemenea omagiu, pe care la numit 900 MHR, iar motocicleta lansată în 2001 avea, astfel, numele de MH900e, unde literele MH vin de la iniţialele pilotului Mike Hailwood.
Foto: Motocicleta Ducati 900 MHR din 1984

Motocicleta despre care vorbim azi a fost iniţial prezentată ca un concept în 1998, fiind creaţia şi iniţiativă designerului Ducati, Pierre Terblanche. Publicul a fost întrebat mai apoi despre părerea despre această motocicletă, iar pe site-ul Ducati a apărut un chestionar. Da, în anii 1998-1999 internetul exista deja. Ducati a decis apoi să producă motocicleta, dar să o vândă doar online, prin site-ul lor. A decis că primele 1,000 exemplare vor fi produse în anul 2000, iar celelalte 1,000 — în anul 2001 şi, într-o mişcare inovativă pe atunci, Ducati a decis că va vinde motocicletele doar online, direct cumpărătorilor, începând cu 1 ianuarie 2000.
Foto: Aşa arăta un Ducati MH900e, lansat în anul 2000

Imediat după miezul nopţii, în doar 31 de minute s-au vândut primele 1,000 exemplare. Celelalte 1,000 s-au vândut pe parcursul săptămânilor următoare, dar producţia nu a putut începe prea rapid. Motocicleta era concepută atât de special, încât trebuia asamblată aproape în întregime manual, iar Ducati îi contractase pe cei de la Bimota pentru asta. Între timp, aceştia au falimentat, şi Ducati a trebuit să producă cu forţele proprii MH900e. Aşa că motocicleta a fost asamblată manual chiar la Ducati, într-un colţ de fabrică, într-o cadenţă de 4-5 motociclete pe zi. Din această cauză, producţia propriu-zisă a început în 2001 şi a durat până în 2002.
Dar motocicleta propriu-zisă a fost la fel de formidabilă pe cât se promitea iniţial. Motorul avea 900 cm cubi, sau 904 dacă e să fim mai exacţi, şi era un V2, în 4 timpi, având valve cu desmodrom în locul arcurilor obişnuite ale supapelor. Din cei doi cilindri, acesta scotea 74 CP şi 76 Nm, transmisa spre roata spate se făcea prin lanţ, iar cutia de viteze era una cu 6 trepte.
Unul din cei care cumpăraseră o asemenea motocicletă a fost proprietarul unui dealer Harley Davidson din Maryland, SUA. Da, chiar şi cei care vând Harley Davidson n-au putut rezista tentaţiei de a cumpăra un asemenea Ducati, sau poate chiar mai multe, întrucât acest exemplar a stat împachetat în cutia sa originală timp de 20 de ani.
Când era nouă, o asemenea motocicletă costa circa 18,000 dolari, iar dacă am ajusta la inflaţie, asta ar însemna cam 30 mii dolari în banii din zilele noastre. Motocicleta despre care vorbim azi, însă, se vinde la o licitaţie în SUA acum şi se va duce către cumpărătorul care va oferi cea mai mare sumă. La ora redactării acestui articol, cea mai mare miză oferită era de 35,000 dolari SUA, un preţ mai mult decât acceptabil, pentru o asemenea bijuterie conservată în cutia sa de la fabrică.
1
22,978
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!