Rover 827, maşina luxoasă de cândva a Marii Britanii, cu substrat tehnic neştiut de Honda, într-un exemplar bine conservat, scos la vânzare în Germania

17 Mai 2022, 21:21
Redacţia PiataAuto.md
Rover a fost una din mărcile esenţiale ale Marii Britanii şi a avut perioade când vânzările erau masive, compania fiind unul din principalii producători din ţară. Dar istoria măcii a fost o succesiune de momente tumultoase, schimbări şi experimente, unele din care erau cu eşec, iar altele lăsau uneori să iasă la lumina zilei câte un model cu adevărat interesant. Rover 800 a fost un asemenea model, deosebit de interesant şi curios, care a devenit simbolul unei maşini luxoase, dar fără opulenţă, ajungând să transporte o bună parte din demnitarii de stat din patria sa şi totodată să fie un model respectat şi dorit de pasionaţii auto.
După nomenclatura Rover din acea perioadă, prima cifră din denumire însemna seria, sau modelul, respectiv vorbim de Seria 800. Uneori maşina primea această denumire indiferent de denumire, alteori următoarele două cifre însemnau cilindreea motorului — spre exemplu 820 însemna un motor de 2.0 litri, iar 827 un motor de 2.7 litri. Noi vorbim azi, apropo, despre un Rover 827, cea mai savuroasă şi rară ipostază.
Ceea ce ştiau doar unii pasionaţi pe atunci şi aproape nu-şi mai aduce aminte nimeni azi e că acest Rover 800 are un substrat tehnic de Honda, de fapt. Da, de Honda, şi nu vreun Accord, cum s-a întâmplat mai târziu la Rover 600, ci Honda Legend! De fapt, Rover şi Honda tocmai semnaseră un asemenea parteneriat la sfârşitul anilor 80, iar platforma primei generaţii Honda Legend a şi stat la baza lui Rover 800. Iar asta înseamnă că maşina are exact acelaşi ampatament, are o suspensie McPherson pe faţă şi o suspensie multilink pe spate, aşa cum ştia Honda mai bine să o facă. Şi mai înseamnă că motoarele erau amplasate transversal, iar tracţiunea se realiza pe puntea faţă.
Cei de la Rover au ţinut să tot menţioneze că, de fapt, platforma a fost dezvoltată împreună cu Honda, sugerând că au pus şi ei umărul la ea, dar contribuţia lor a fost minimă, mai mult de a se asigura de compatibilitatea acesteia cu viitorul design Rover 800. Astfel, toate elementele de bază sunt identice, doar piesele de caroserie şi interiorul fiind diferit, dar şi acolo există elemente comune. Modelul s-a lansat în 1986, ca un continuator al modelului SD1, care avusese un succes notabil, aşa că noul Rover 800 preluase niţel din silueta de fastback pe una din vesiuni, iar ulterior a apărut şi o versiune coupe, după modelul lui Legend Coupe.
Sub captă, totuşi, britanicii au vrut să adopte atât motoare de Honda, cât şi de-ale lor, proprii. Au pus un motor propriu de 2.0 litri şi 16 valve, apoi l-au lansat în versiune simplificată cu 8 valve şi carburator. Motorizarea de top de la lansarea avea un motor V6 de Honda, cu o cilindree de 2.5 litri. Mai târziu, a apărut un motor de 2.0 litri turbo, de origine Rover, şi un alt propulsor V6 de Honda, de această dată de 2.7 litri. Acesta dezvolta 169 CP şi 225 Nm şi asigura maşinii o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 8.4 secunde, până la o viteză maximă de 214 km/h.
Statisticile din primii ani au arătat repede că motoarele de Rover erau toate problematice, în timp ce cele de Honda erau fiabile. Cele de Rover aveau problemă în mare parte la garnituri, dar atunci când uleiul se amesteca cu lichidul de răcire şi se ajungea la defectări aburinde, Rover pur şi simplu schimba motoarele, fără a investiga prea mult cauzele. Abia după mai mulţi ani de producţie au făcut mici perfecţionări la motor, care au mai redus din probleme. Dar oricum, azi exemplarele cu motoare de Honda sunt mai apreciat şi mai rare, pentru că erau V6-uri de top.
Exemplarul despre care vorbim azi e tocmai un asemenea Rover 827 cu motor V6, bine echipat, fabricat în 1994, care s-a conservat până azi într-o stare admirabil de bună, faţă de majoritatea Rover-elor care au mai ajuns până în zilele noastre. Au fost produse peste 300,000 exemplare, dar motorizări V6 cu 2.7 litri sunt doar câteva mii la număr! Prin urmare, maşina asta e o raritate, mai ales că a ajuns într-o stare decentă.
Totuşi, puţini sunt cei care au privit de-a lungul timpului aceste maşini drept modele de colecţie şi le-au asigurat o mentenanţă ca atare. Şi nici azi marea majoritatea nu le văd ca pe modele care ar putea avea vreodată vreo asemenea valoare. Tocmai de asta, un asemenea Rover 827 e mai mult un model exotic azi, pe care să-l cumperi doar pentru diversitate şi pentru predilecţii cu totul personalizate. Partea bună e că preţul infim îl face atractiv, or, această maşină cu doar 107,000 km la bord, e scoasă la vânzare în Germania cu doar 4,000 euro. Şi asta chiar dacă e burduşită cu opţionale pentru vremea sa şi are un V6 generos sub capotă!
Şi nici măcar aşa germanii nu se prea înghesuie să cumpere acest model Rover. Aşa că modelul rămâne a fi o bijuterie prăfuită de timp, pe care prea puţini se obosesc s-o şlefuiască, pentru a-i vedea adevăratul luciu.
1
3,049
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!