Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Un Audi 200 quattro ABT clasic, produs acum 35 de ani, e o comoară neştiută, scoasă la vânzare în Austria cu preţ exorbitant

12 Mai 2022 - 22:54
Redacţia PiataAuto.md
Modelele clasice Audi, din anii 80, sunt, fără îndoială, foarte apreciate azi, mai ales dacă au tracţiune integrală quattro. Dar atunci când vedem un asemenea Audi 200 quattro, din 1987, care e scos la vânzare în Austria cu un preţ de 80,000 euro în zilele noastre, e limpede că undeva se ascund secrete, multe la număr!
Iar secretele acestui Audi 200 sunt cu adevărat multe la număr, întortocheate şi aproape uitate în istorie, ca o comoară care a fost pusă într-un loc tăinuit şi n-a mai dat nimeni pe la ea de o veşnicie. Audi 200, în esenţă, era un submodel al lui Audi 100, cu ipostaze în motorizări şi dotări de top. Prima generaţie a fost lansată în 197, iar apoi în 1982 s-a lansat şi generaţia de care vorbim azi, C3. Audi îşi făcea de fapt, intrarea în segmentele de top prin aceste modele, urmate de Audi V8, apoi de Audi A8.
Audi 200 C3 avea doar motoare cu 5 cilindri în linie, de 2.1 sau 2.2 litri, aspirate natural sau turbo. Iar printre ele, versiunea cea mai fascinantă era motorizarea 2.2 turbo cu tracţiune integrală Quattro. În anul 187, când a fost produsă maşina asta, o asemenea versiune livra 165 CP şi 240 Nm. Abia mai târziu au apărut motorizări mai puternic, inclusiv o ediţie quattro cu motor de 20 valve.
Aşadar, la bază, acest Audi despre care vorbim azi era un Audi 200 2.2 Quattro de 165 CP. Dar de aici încolo încep secretele. Unul din ele e chiar faptul că a existat o versiune creată pentru cel mai renumit agent secret al tuturor timpurilor, James Bond. Audi a creat o versiune pe care o numea Exclusiv a acestei motorizări, dotată cu vârf şi îndesat, având şi jante BBS. Anume o asemenea versiune a apărut în filmul The Living Daylights din seria James Bond, lansat în 1987, având plăcuţele W207.182, de Viena.
Dar acel Audi a fost unul modificat manual, pentru a părea mai lat, mai impozant şi mai luxos în acel film. Audi Quattro l-a contractat pe carosierul Hans Matthiss pentru a efectua lucrările de modificare. Acesta a modificat discret aripile maşini, astfel încât aceasta părea un Audi 200 standard, dar lăsa o impresie de model mai luxos, fără a-ţi da seama la prima vedere de ce. La interior habitaclul a fost retapiţat cu piele fină, s-au montat inserţii mai luxoase, creându-se alura unui model de-a dreptul VIP.
Foto: Pagină de revistă despre exemplarul Audi 200 creat de Matthiss pentru James Bond

Maşina pentru film a ieşit atât de bine, încât cei de la Quattro GmbH, divizie separată a Audi pe atunci, l-au contractat pe Matthiss pentru a mai modifica în mod similar încă 50 de exemplare. Aceste maşini mergeau în atelierul lui Matthiss şi la ele se lucra manual. Şi pentru că era deja vorba de versiuni civile, Matthiss a mai sugerat câteva perfecţionări.
Astfel, a apărut un sistem audio Bose instalat pe aceste maşini, pe lângă pielea sofisticată. S-a montat un sistem de aer condiţionat automat, cruise control şi multe alte elemente luxoase la interior, maşina primind numele neoficial de Audi 200 2.2 Quattro VIP. Cele 50 de exemplare au fost vândute direct de divizia Quattro, fără mare tam tam, şi s-au vândut rapid.
Maşina despre care vorbim azi e una din ele. Şi dacă preţul de 80,000 pare scump, mai aflăm că, de fapt, proprietarul ei a investit 150,000 euro în ea. A descoperit-o la un moment dar, a cumpărat-o şi s-a apucat s-o readucă la o stare impecabilă. A descoperit că anterior fusese accidentată în partea frontală stânga şi a plătit o reparaţie nouă, cu înlocuirea unui lonjeron şi executarea reparaţiei ca la carte.
A vrut să recondiţioneze motorului, dar pentru injecţia originală Bosch K-Jetronic aproape că nu se mai găseau piese. Aşa că a dus maşina la cei de la ABT Sportsline. Aceştia i-au schimbat toate componentele interioare ale motorului, inclusiv pistoane şi biele, iar acum maşina are trei nivele de putere, care pot fi selectate electronic — 165 CP ca şi varianta originală, 220 CP ca Audi 200 cu motor de 20 valve sau 280 CP, cum au decis cei de la ABT că motorul ar putea oferi! Numai modificările de la motor ale celor de la ABT au costat 30,000 euro.

Tocmai aşa a ajuns proprietarul acestui Audi să cheltuie 150,000 euro pe o maşină care nu denotă această investiţie de la exterior. Zice că are facturi de 100,000 euro pe ea, deci o mare parte din sumă e verificabilă.
Aşa că acum, odată ce acest austriac şi-a scos maşina la vânzare cu doar 80,000 euro, e ca şi cum acceptă o pierdere. Pur şi simplu ştie că nu va da nimeni 150 mii euro pe maşina asta, chiar dacă a investit atât în ea. Aşa că speră că măcar 80 mii euro va putea scoate pe ea.
Dacă va reuşi sau nu — asta e marea întrebare. E nevoie, probabil, de un fan Audi la fel de înflăcărat ca el, ca să nu mai numere banii plătiţi pe această maşină.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter