Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Volvo a demarat producţia de serie a camionul cap tractor FH electric în Europa, cu autonomie de până la 300 km

3 Mai 2022 - 14:50
Redacţia PiataAuto.md
Volvo e unul din producătorii de camioane cei mai avansaţi în materie de electromobilitate. În America de Nord de mai bine de un an se vinde modelul VNL Electric, în diverse ipostaze, iar în Europa există deja 3 modele de clase şi talii diferite, cu propulsie pur electrică. Acum un an propulsia electrică a ajuns în gama Volvo şi la cele mai mari camioane, din seria FH, însă producţia a fost una mai mult experimentală până în prezent, în număr mic de exemplare, destinat doar unor flote foarte specifice. Acum, însă, Volvo FH Electric a ajuns la producţia de serie pe linia de asamblare de la fabrica Tuve din Gothenburg, iar odată cu asta suedezii au făcut publice toate datele tehnice şi au deschis lista de comenzi pentru toţi doritorii.
Foto: Gama actuală de camioane electrice Volvo din Europa, în mijloc e capul tractor FH

Aşadar, noul cap tractor electric Volvo FH e disponibil în formule 4x2, 6x2 şi 6x4, iar în formulă rigidă există şi versiuni 8x2 sau 8x4. Azi vom vorbi, însă, despre varianta cap tractor, căreia i se poate cupla o remorcă, masa totală ajungând până la 44 tone, aici făcându-se uz de permisivitatea adiţională de greutate totală, aplicată camioanelor pur electrice în UE.
Camionul e propulsat de 2 sau 3 electromotoare, puterea cumulată a cărora ajunge până la 666 CP în varianta cu 3 motoare. Puterea e transmisă către una sau două punţi spate prin intermediul cutiei de viteze automate i-Shift. Bateria electrică e modulară şi poate avea între 2 şi 6 module. Cu 6 module, capacitatea ajunge la 540 kWh, ceea ce-i asigură camionului o autonomie de până la 300 km. Prin urmare, consumul efectiv de energie ar fi de 180 kWh/100 km. Dacă ar fi să comparăm cu un automobil electric, consumul e de circa 7.2 ori mai mare faţă de un SUV electric şi circa de 13-14 ori mai mare faţă de un automobil electric compact. În cazul motoarelor diesel, un camion consumă în mediu 25-32 litri/100 km, ceea ce e de doar 3-8 ori mai mult decât un SUV sau un automobil compact.
Încărcarea noul camion electric va putea fi făcută a prize fast charge la o putere de până la 250 kWh. Deci, în varianta ideală, o încărcare va dura minim 2 ore, spre 3 ore. Teoretic, noul cap tractor electric ar putea fi folosit în curse mai lungi, dar autonomia de 300 km, tradusă în viaţa reală până la 200-240 km, ar însemna circa 3 ore condus şi 3 ore de încărcat.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter