Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acesta e NIO ES7, noul SUV electric din China cu 850 km autonomie, şi acceleraţie comparabilă cu Tesla

16 Iunie 2022 - 16:58
Redacţia PiataAuto.md
NIO e încă un producător puţin cunoscut prin părţile noastre, dar, de fapt, e printre cei mai avansaţi producători de maşini electrice din China, cu maşini care concurează la parametrii tehnici cu modele celor de la Tesla şi Lucid. Acum cei de la NIO au lansat un nou SUV electric, numit ES7, care vine cu o autonomie de 850 km şi o acceleraţie de supercar, comparabilă cu Tesla.
Noul ES7 nu e primul SUV al celor de la NIO, anterior fiind prezentate alte două modele ES6 şi ES8. După cum sugerează şi numele, noul ES7 se va plasa ierarhic între cele două modele lansate anterior, însă este semnificativ mai puternic decât cele două.
Astfel, noul NIO ES7 are 4,91 metri lungime şi un ampatament de 2,96 metri, dimensiuni care-l echivalează cu un model mai cunoscut de noi, dar cu propulsie tradiţională — Mercedes GLE. Deci, vorbim de un SUV de talie mare.
Iar asta face modelul chinezesc să se poată lăuda cu spaţiu interior imens, şi un portbagaj uriaş, atrăgându-i tocmai pe cei ce vor un SUV în care să se simtă în belşug la capitolul spaţiu.
Şi cum materialele şi ambianţa lui ES7 e una ce muşcă încrezut din premium, noul SUV electric va concura temerar cu modelele celor de la Lucid şi Tesla, pe pieţele unde va fi prezent. Şi are şi un substrat tehnic pe măsură.
În primul rând, noul SUV chinezesc accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 3,9 secunde! E o acceleraţie identică celei de la Tesla Model X, dacă nu vorbim de versiunea Plaid. Pe lângă asta, modelul celor de la NIO remarcă şi faptul că poate opri de la o viteză de 100 km/h la 0 în numai 33,9 metri distanţă, deci beneficiază şi de frâne excelente, de origine Brembo.
Performanţa de accelerare e atenţie graţie a două electromotoare, câte unul pe fiecare din punţi, care livrează 653 CP împreună şi 850 Nm.
La fel de impresionantă e şi autonomia noului SUV chinezesc. De fapt, acesta va avea trei dimensiuni posibile a bateriei, de 75, 100 şi 150 kWh, ultima cântărind, cel mai probabil, aproape o tonă. Cea mai mică baterie va asigura 485 km autonomie, cea de 100 kWh — 620 km, iar bateria uriaşă va putea asigura 850 km autonomie. Cifra e indicată în regim american de calculare, în timp ce standardele mai permisive ale Chinei o sporesc la 930 km autonomie.
Şi, pe lângă toate, maşina e burduşită cu tehnologii, senzori, radare şi chiar un sistem de poate proiecta imagini pe un perete din faţa sa, transformând orice suprafaţă plană într-o cinema în aer liber, cu sistemul audio prezent în interiorul maşinii. Iar preţurile, cel puţin pentru China, sunt cât se poate de decente — începând de la mai puţin de 70 mii dolari SUA şi urcând la peste 80 pentru versiunea cu cea mai mare baterie.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter