Aşa arată un Subaru Impreza al unui mecanic din Elveţia, scos la vânzare cu peste 200 mii km şi o carte de service uriaşă

22 Iunie 2022, 21:39
Redacţia PiataAuto.md
Prima generaţie de Subaru Impreza a fost lansată în 1992, însă şi-a luat marele avânt abia din 1995, după ce Colin McRae a învins campionatul mondial de raliu cu un Impreza. Atunci pasionaţii au înţeles cu adevărat ingineria Subaru, tracţiunea integrală simetrică a acelui model, dar şi motorul boxer, datorită cărui centrul de greutate era mai jos, iar maşina mai agilă. Ei bine, şi această glorie s-a propagat rapid şi în modelele civile, inclusiv în combinaţiile de culori şi dotările interioare.
Au existat şi versiuni civile cu motoare aspirate natural, dar noi vorbim azi de versiunea turbo a motorului boxer de 2,0 litri, cu numele de cod EJ20. O asemenea maşină scotea 218 CP din cei 4 cilindri şi un cuplu de 290 Nm. Motorul era cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte şi un sistem de tracţiune integrală, iar întreaga maşină cântărea puţin peste 1.200 kg, deci puterea era mai mult decât generoasă pentru o asemenea greutate.
Fireşte, Impreza Turbo avea şi gură de aerisire vizibilă de la o poştă pe capotă, şi cadrane suplimentare pe centrul bordului, cu presiunea în turbină şi alte indicatoare sportivă, totul fiind conceput să te apropie de spiritul de motorsport al maşinii de raliu. Iar acest motor avea un oarecare turbolag la turaţii mici, însă de la 2.500 rpm în sus îşi trezea întregul potenţial şi te transpunea într-o lume a performanţei savuroase nebănuite! O legendă, ce mai!
Ei bine, anume o asemenea Impreza Turbo apare şi-n imaginile acestui articol şi e într-o stare impecabilă, după cum declară proprietarul său. Iar maşina a aparţinut ultimii 14 ani unui mecanic din Elveţia, pasionat de Subaru şi de acest model. Prin urmare, acesta i-a oferit o mentenanţă absolut exemplară, adunată într-o carte de service de grosimea volumelor lui Tolstoi.
Distribuţie, schimburi de ulei, filtre, bucşe, totul a fost făcut nu doar la timp, ci şi cu multă anticipare, astfel încât maşina să aibă uzura în timp minimizată la absolut. Iar azi, deşi are 201.800 km, starea maşini pretinde a fi una ce echivalează cu cea de acum 22 de ani, când a ieşit din uzină.
Da, maşina a fost produsă în anul 2000, fiind printre ultimele Subaru Impreza de primă generaţie. Mecanicul a schimbat sistemul de eşapament cu unul mai sonor, dar a reuşit să-l omologheze, chiar şi cu stricteţea autorităţilor din Elveţia la acest capitol.
Şi, dincolo de toate, plăcerea de condus a acestei legende japoneze e cea care promite să fascineze cel mai mult Doar 6,3 secunde până la prima sută, chiar şi cu o cutie manuală, dar mai ales o manevrabilitate excepţională şi o conexiune mecanică irepetabilă cu această bijuterie inginerească.
Aşadar, în starea excepţională în care e acest Subaru Impreza turbo, mecanicul proprietar cere pe el 18.600 franci elveţieni, deci tot cam atâţia euro. Pentru orice altă maşină obişnuită de 22 de ani şi un asemenea parcurs, ar fi un preţ mare. Dar pentru Impreza turbo de primă generaţie, cu 22 de ani petrecuţi în Elveţia, 14 din care în mâinile unui mecanic pasionat de maşini japoneze, maşina e un adevărat chilipir.
0
3,303
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!