Fostul viceprimar al Chişinăului propune alocarea de piste pentru biciclete şi transport public pe străzile cu cele mai mari ambuteiaje

15 Iunie 2022, 09:42
Redacţia PiataAuto.md
Fostul viceprimar al Chişinăului, Victor Chironda, care învinsese recent un proces de judecată pentru restabilirea în funcţie, a făcut o serie de propuneri publice pentru capitală, în contextul scumpirii preţurilor la carburanţi. Acesta spune că acest moment de scumpire, în care toţi încep a simţi că alimentarea şi folosirea maşinii personale îi bate la buzunar, este cel mai bun moment de descurajare a folosirii transportului personal şi încurajare la folosirea transportului public.
Astfel, Victor Chironda a făcut şi o serie de propuneri pentru schimbări esenţiale în modul de organizare a traficului, care ar trebui aplicate în viitorul apropiat. Prima şi cea mai neaşteptată propunere este alocarea de piste pentru biciclete şi transport public tocmai pe străzile cu cele mai mari ambuteiaje. Deci, să nu se măsoare traficul, cum se făcea anterior, să nu se aleagă străzile unde traficul ar permite acest lucru, ci să se decidă tranşant pentru acestei benzi, folosindu-se marcare cu vopsea, delimitatoare, conduri şi indicatoare de circulaţie. Astfel, transportul public, bicicletele şi trotinetele ar avea o prioritate poate chiar mai mare decât maşinile pe aceste străzi aglomerate, iar oamenii ar fi mai motivaţi să nu-şi mai folosească maşinile prin oraş şi să treacă la unul din cele trei forme de transport, menţionate mai sus.
Fostul viceprimar mai propune îmbunătăţirea infrastructurii trotuarelor şi a căilor de acces spre transport public, sporirea confortului staţiilor de aşteptare, dar şi organizarea unităţilor de transport public la orele de vârf în regim de Bus Rapid Transit, ceea ce ar însemna că în intervalul de la 07:00 la 09:00 şi de la 17:00 la 19:00 troleibuzele şi autobuzele să fie distribuite prioritar pe câteva rute speciale, care nu opresc la fiecare staţie, ci transportă pasagerii din cartierele rezidenţiale spre centru. Vehiculele ar circula la intervale de 5 minute, iar pe Ştefan cel Mare, de exemplu, ar exista doar câteva staţii — UNIC, PMAN şi Universitatea de Medicină. Asta ar face naveta spre serviciu mai rapidă şi mai eficientă, zice fostul viceprimar. Nu este clar, însă, cum vor putea depăşi aceste unităţi de transport public pe celelalte, în regim normal, pe aceeaşi stradă şi aceleaşi linii.
Şi, în fine, ca iniţiativă sa să aibă succes, acesta mai propune restricţionarea maximă a regimului de parcare în centrul oraşului.
0
1,063
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!