Hyundai a lansat noul Ioniq 6, un automobil electric cu design aerodinamic ce aminteşte de modelele Tatra de cândva şi Porsche-urile de azi

29 Iunie 2022, 10:47
Redacţia PiataAuto.md
Formele aerodinamice au fost întotdeauna importante pentru automobile, dar în epoca motoarelor mari şi puternice pe benzină, formele rectangulare păreau mai importante decât rezistenţa aerului la mişcare. La modelele electrice, însă, neglijarea aerodinamicii înseamnă consum simţitor mai mare, care determină necesitatea unei baterii mai mari, care înseamnă greutate mai mare şi care, la rândul ei, determină din nou un consum mai mare. Deci, o spirală în care vrei să nu ajungi. Tocmai de asta, Hyundai a lansat un nou model creat cu atât de multă predilecţie spre aerodinamică, încât ne-a amintit inevitabil de modelele Tatra din anii 30, atât prin forma alungită a posteriorului, cât şi prin importanţa dată aerodinamicii.
Dacă în segmentul maşinilor cu propulsie tradiţională, Hyundai nu putea pretinde să concureze cu modele premium decât prin Genesis, atunci la electromobile astăzi Hyundai poate concura direct cu Porsche şi Audi, nemaivorbind de altă mărci ale grupului VW, şi e simţitor mai avansat tehnologic decât Mercedes, de exemplu. Ioniq 5 şi paralela sa de la Kia, EV6, deja sunt nişte modele cu parametri fascinanţi, printre liderii industriei, dar sud-coreenii nu s-au complăcut prea mult în acel rol de pionerat şi au continuat să păşească înainte, lansând acum şi Ioniq 6.
Maşina asta a dus creare de maşini electrice la nivel de artă, prin urmarea filosifiei că forma trebuie să urmeze funcţia. Iar funcţia a fost aerodinamica. Şi formele au asigurat un coeficient superb, de doar 0,21. Toate liniile urmează cursul fluid al unei siluete care se strecoară neobservat printre curenţii de aer.
Iar designul rezultat e unul superb prin simplitate. Mai ales posteriorul şi mai ales cu acel eleron spate, pare chiar să amintească de Porsche 911, dar într-o formă de berlină. Chiar şi bara de protecţie spate s-a debarasat de clişeele vechi de a încerca să completeze locurile cu guri false de evacuare, şi a aplicat acolo elemente optice, care se încadrează perfect în peisaj. Simplu spus, maşina asta e capabilă să cucerească şi inimile celor care n-au fost niciodată fani Hyundai.
Interiorul e unul ce vrea să îmbine tehnologizarea cu simplitatea formelor. Oglinzile exterioare lipsesc, aşa că planşa de bord are colţuri îndoite parcă, organic, pentru a adăposti acolo două display-uri. Există şi un două display-uri în rol de multimedia şi cadrane, integrate într-un contur comun. Iar pe uşi nu mai există niciun buton.
Ei bine, la nivel de sistem de propulsie electrică, Hyundai a ales să mai ţină lucrurile în suspans deocamdată, promiţând să facă publice toate detaliile în iulie, când modelul va avea un debut public complet. Deocamdată ne putem delecta doar cu formele acestuia. Şi nu putem să nu recunoaştem progresul imens, făcut de Hyundai, prin acest model.
0
2,929
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!