Inginerii din Israel au creat un nou vehicul militar compact şi modular, cu remorcă electrică şi care poate fi condus şi autonom

14 Iunie 2022, 17:52
Redacţia PiataAuto.md
Israelul e una din ţările cu cea mai tehnologizată industrie de apărare, iar acum inginerii de la Plasan, o companie renumită pentru producţia de vehicule militare, dar şi pentru producţia blindajelor pentru alţi producători mondiali, au creat unul din cele mai compacte vehicule militare de până acum, pe care l-au mai şi conceput modular, cu o remorcă electrică, iar pe deasupra vehiculul mai poate fi condus şi autonom. O inginerie sofisticată, deci, care merită cunoscută îndeaproape.
Noul vehicul militar din Israel poartă numele de Wilder şi e construit pe o platformă absolut nouă, fără a se baza pe vreun cadru dintre maşinile civile. Construcţia vehiculul presupune două subcadre şi instalarea unei suspensii patentate cu o cursă uriaşă, de 37 cm. Deci, de la poziţia cea mai comprimată a suspensiei până la cea mai degajată e o distanţă de 37 cm, fapt care-i conferă maşinii calităţi de offroad similare cu cele de buggy.
Roţile sunt amplasate la extremităţi din acelaşi considerent, iar astfel vehiculul e şi foarte manevrabil în denivelări, dar totodată beneficiază de o geometrie excelentă a unghiurilor de atac, degajare şi de rampă.
Vehiculul militar are blindajul fixat pe caroserie prin bolduri, ceea ce permite schimbarea lor în condiţii de câmp şi viitoare actualizări ale unor plăci de blindaj mai evoluate. Winder se califică nivelului II după standardul Stanag, iar în spate are şi o benă pentru o paletă a standard NATO.
În interior, apropo, motorul e amplasat pe mijloc, iar cei 4 soldaţi stau în jurul său în formă de romb — şoferul pe centru în faţă, câte două prin părţi şi încă unul pe centru în spate.
Wilder are două punţi, cu tracţiune integrală şi blocaje cu diferenţiale pe fiecare punte şi unul central, între punţi. E propulsat de un motor diesel de origine Cummins, de 2.8 litri, care livrează 161 CP. Maşina cântăreşte, însă, 3,7 tone la gol şi 4,5 tone masă totală, chiar dacă e compactă.
Partea inovativă e că Wilder poate fi condus autonom, dacă se cumpără funcţia opţională cu toţi senzorii şi camerele asociate. Într-un asemenea caz, vehiculul o poate fi trimis în misiuni autonome, sau poate fi ghidat de la distanţă. Wilder are arme uşoare instalate pe el, inclusiv tunuri de calibru mic.
De asemenea, o componentă şi mai inovativă e modularitatea sa. Inginerii din Israel au dezvoltat în paralel o remorcă modulară cu o punte sau cu două punţi, care dispune de o baterie proprie de 11 kWh fiecare şi de propulsie electrică proprie. Acele remorci poartă fie spaţii adiţionale de depozitare, fie arme mai mari. Astfel, Wilder îşi poate cupla o remorcă şi astfel devine un vehicul articular cu tracţiune 6x6, tracţiune remorcii fiind gestionată electronic prin comunicare cu vehiculul principal. Sau, dacă se conectează două remorci, Wilder devine un vehicul 8x8. Iar astfel cresc şi capacităţile de offroad, dar şi sarcinile care pot fi transportate sau îndeplinite de noul vehicul militar din Israel.
Un asemenea vehicul ar oferi avantaje tactice importante, atât pentru misiuni de recunoaştere, cât şi misiuni ce presupun deplasarea cu viteză mare prin teren accidentat a echipelor mici de soldaţi.
0
2,191
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!