Istoria neştiută a lui VW T3 în Africa de Sud, ţara în care microbuzul avea şi motor de Audi, cu 5 cilindri în linie

28 Iunie 2022, 22:11
Redacţia PiataAuto.md
Africa de Sud e o ţară pe care mulţi producători au alintat-o de-a lungul timpului cu versiuni super speciale ale maşinilor lor. Spre exemplu, BMW a avut versiunea 333i pentru E30, doar pentru această ţară, iar Ford a avut un Sierra V8, cu un motor preluat practic de pe Mustang, oferit de asemenea, numai în Africa de Sud. Iar Volkswagen T3 are o istorie cel puţin la fel de captivantă, ori, în această ţară el avea şi motoare de Audi, cu 5 cilindri în linie!
Da, pe de o parte, atunci când a apărut T3 în toată lumea, acesta a preluat motoarele boxer în 4 cilindri, răcite cu aer, iar când se discuta ideea de a le prelua şi pe cele de Golf, cu 4 cilindri în linie, inginerii au zis că toată treaba ar fi prea costisitoare, aşa că s-a optat pentru perfecţionarea celor existente prin montarea răcirii cu lichid. Mai târziu, totuşi, şi-au făcut loc diesel-uri cu 4 cilindri în linie şi chiar benzinare, fiind montate tot în spate.
La scurt timp după startul producţiei generaţiei T3, în 1979, şi cei din Africa de Sud şi-au dorit unul, produs local. Aşa că în 1980 a demarat producţia locală, însă deocamdată fără variaţii esenţiale. În 1990, în Europa fusese lansat VW T4, iar T3 trebuia să fie pensionat. Nu şi în Africa de Sud, unde acesta-şi câştigase deja o reputaţie fantastică, atât în ochii celor ce-l căutau pentru muncă nepretenţioasă, cât şi a celor ce voiau o maşină specială, stilată.
Aşa că în 1991, cei din Africa de Sud au mai operat un facelift şi au anunţat că vor mai produce T3 pentru mult timp înainte. Acestea au primit un design diferit al grilei şi farurilor, dar şi mai multe modificări pe partea laterală. Semnătură vizuală a acestor modele produse în Africa de Sud după 1991 sunt farurile rotunde duble, două mai mari şi două mai mici. Totodată, au primit şi echipări suplimentare.
Cel mai interesant, însă, e că pe VW T3 a fost produs în Africa de Sud încă 11 ani, până în 2002, iar în acest răstimp pe el s-au montat mai multe motoare de Audi, cu 5 cilindri în linie. Primul motor a fost montat chiar la facelift-ul din 1991, şi era chiar legendarul motor de 2,5 litri, în linie, cu injecţie K-Jetronic. Motorul livra 136 CP pe T3, iar paralel fusese adăugat şi un motor de 1,8 litri cu 4 cilindri, care se folosea şi pe Passat-uri.
În 1995 a apărut şi un motor mai puţin puternic, de 2,3 litri, dar tot cu 5 cilindri în linie. Acesta dezvolta 122 CP şi era echipat cu o cutie de viteze cu 4 rapoarte, în loc de 5. În acelaşi an a apărut şi motorul de 2,6 litri cu 5 cilindri în linie, tot de origine Audi. Acesta dezvolta tot 136 CP, dar se simţea şi mai generos în cuplul oferit. Toţi ştiau că motoarele e 5 cilindri provin de la Audi şi asta era un motiv temeinic de mândrie.
Modelul obţinuse între timp un statut atât de apreciat, încât spre finalul carierei a fost lansată o versiune numită Exclusiv, care avea motorul de 2,6 litri, jante din aliaj, o banchetă generoasă la interior şi alte două scaune întoarse invers, pentru o senzaţie de lounge. O altă versiune similară, dar cu jante diferite şi câteva elemente diferite de design, era numită Active.
Africa de Sud a fost locul unde a fost produs ultimul exemplar din generaţia T3, la 16 iunie 2002. Era tot un Caravelle cu motor de 2,6 litri, cu 5 cilindri în linie de Audi. Producţia a luat sfârşit, însă T3 a rămas un obiect de cult printre pasionaţii din Africa de Sud. Mii de maşini modificate în cele mai interesante feluri mai pot fi văzute şi azi pe străzi, iar cei din Africa de Sud o tratează ca pe o maşină autohtonă, pentru că, din 1991 până în 2002, VW T3 cam asta şi a fost, o maşină cu o istorie pur locală, în sudul continentului african, şi aproape neştiută în restul lumii.
0
9,619
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!