Maşina ambiţioasă şi exotică din Franţa de cândva, un Venturi 260, scos la vânzare în stare impecabilă

27 Iunie 2022, 20:05
Redacţia PiataAuto.md
Venturi a fost una din cele mai exotice maşini pe care le-a produs Franţa cândva, deşi oficial, sediul celor de la Venturi era în Monaco. Marca a fost fondată în 1984, de inginerii Claude Poiraud şi Gerard Godfroy, care ţinteau să concureze cu Ferrari, Porsche, Lamborghini şi Aston Martin. Aşa că au creat o maşină care să inspire aceeaşi performanţă şi au produs-o în mai multe ipostaze de putere.
Dar, pentru că Venturi era, totuşi, o companie mică şi nouă, nu avea bani pentru a crea un motor propriu de la zero, aşa că a apelat la un propulsor V6, dezvoltat de Renault, Peugeot şi Volvo, cei trei producători colaborând pe atunci la motoare. Venturi a utilizat o versiune turbo aspirată, iar pentru maşina despre care vorbim azi a ajustat acel motor până la 260 CP, de unde şi indicele din denumire.
Paradoxal, dar Venturi venise cu o formulă de supercar adevărat, având motorul poziţionat median, şi tracţiune spate. Producţia a început în 1987, iar exemplarul din articolul nostru e fabricat în 1993.
Surprinzător, dar maşina asta, numită pe lung Venturi 260 Transcup Coupe, putea atinge pe atunci 270 km/h, iar prima sută o atingea după numai 5,3 secunde, deşi avea o cutie manuală în 5 trepte. Deci, performanţele erau în aliniere cu concurenţii spre care ţintea Venturi pe atunci.
Motorul avea 2.849 cm cubi şi folosea o turbină de origine Garrett. Şasiul tubular beneficia de suspensie multilink pe spate şi dublu braţ pe faţă, iar o parte din piesele de caroserie era făcute din fibră de sticlă pentru a fi mai uşoare.
Habitaclul voia şi el să se alinieze supercar-urilor, dar a adoptat mai multe inserţii de lemn în stilul Astonurilor de atunci, inserţii care par azi demodate deja. Totuşi, pe atunci maşina însemna o expresie a luxului sofisticat, aşa că şi acest exemplar păstrează aceeaşi amprentă.
Apropo, maşina asta are 120.000 km parcurşi, ceea ce nu e foarte puţin pentru un supercar, însă toţi sunt documentaţi.
Venturi a fabricat şi versiuni mai puternice, numărul total al maşinilor ridicându-se până spre 200, dar dacă vorbim de 260 Transcup, atunci s-au produs numai 128 de exemplare în istorie! Deci, maşina asta e doar una din 128 de felul său, iar dacă mai luăm în calcul şi culoarea verde, atunci în istorie s-au fabricat doar 2 asemenea exemplare! Suficient de rară pentru o maşină de colecţie, nu? Iar la cât de exotică era Venturi, întotdeauna vei putea să răspunzi cu mândrie şi istorie desfăşurată întrebarea despre ce maşină mai e şi asta.
Iar între timp ţi-a apărut probabil şi întrebarea cât o mai fi şi costând maşina asta, vândută acum drept exemplar de colecţie. Ei bine, costă mai puţin decât un Ferrari produs într-atât de puţine exemplare, evident, dar nici nu e un preţ tocmai ieftin. Se cer 42.000 euro pe ea în Franţa. Însă ea poate fi cumpărată doar de către cei ce nu vor pur şi simplu o maşină de colecţie, ci una rară, exotică, un pic nebunească şi o vor cumpăra doar de dragul acestor calităţi.
1
3,694
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!