Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Maşinile clasice, mai puţin dăunătoare decât cele electrice noi, conform unui studiu din Marea Britanie

23 Iunie 2022 - 11:32
Redacţia PiataAuto.md
Maşinile clasice, cu motoare cu ardere internă şi o vârstă de peste 30-40 de ani ar fi mai puţin dăunătoare pentru mediu decât cele electrice noi, conform unui studiu, publicat recent de agenţia Footman James din Marea Britanie. Doar că studiul vine şi cu mule clarificări, care-l fac valabil doar în condiţiile luate în consideraţie de autori.
Astfel, autorii studiului au luat drept bază de calcul maşinile clasice cu statut oficial istoric, care se obţine de obicei după minim 30 de ani, şi care sunt tratate de proprietar ca obiecte de colecţie, conduse doar de plăcerea sufletului, estimând că în Marea Britanie asemenea maşini sunt conduse în mediu doar 1.200 mile anual, deci echivalentul a puţin peste 1.930 km. Respectiv, fiind conduse atât de puţin, chiar dacă au motoare fără sisteme sofisticate de filtrare, emit în mediu 563 kg de CO2 anual.
De cealaltă parte, autorii studiului spun că maşinile electrice moderne au emisii per kilometru mult mai mici, evident, dar pentru că sunt conduse mai mult, emisiile reale sunt mai mari. În cazul celor electrice, luând în considerare emisii zero, cercetătorii indică asupra problemei emisiilor la producţia acestora. Aceştia indică pentru comparaţie că un VW Golf generează emisii de 6,8 tone de CO2 în producţie, în timp ce un automobil electric, precum Polestar 2, generează 26 de tone de emisii CO2 înainte ca maşina să parcurgă primul kilometru. Respectiv, e nevoie de o perioadă lungă de timp şi o mulţime de kilometri parcurşi pentru a atenua acest decalaj.
Studiul aduce, evident, şi date corecte, însă omite să menţioneze că există deja producători care şi-au asigurat producţia de energie regenerabilă, cu zero emisii, la anumite fabrici sau la anumit părţi ale procesului de producţie, reducând astfel impactul major la producţia electricelor, menţionat mai sus. Până şi Volvo, deţinătorul Polestar, a anunţat recent că până în 2030 maşinile electrice produse la fabricile sale vor fi absolut neutre în emisii, cu 0 în ecuaţie finală. Şi Volvo a mai anunţat că în prezent producţia unei maşini electrice generează 70% mai multe emisii în comparaţie cu una convenţională, deci nu mai e vorba de raportul de 26 tone la 6.8 tone, sau de aproape 4 ori mai mult, indicat în studiu. Şi tendinţa de reducere semnificativă a emisiilor în procesul de producţie e una aproape universală în prezent, pentru aproape toţi producătorii auto. Dar, fireşte, dacă ai o maşină clasică, pe care o scoţi rar, doar de plăcere, şi care nu mai trebuie produsă încă o dată la fabrică, e evident că emisiile ei sunt minime în atmosferă şi aceste maşini ar merita să beneficieze de excepţii la taxe de mediu şi taxe de drum.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter