Peugeot a lansat noul 408, un SUV coupe pe care francezii preferă să-l numească altfel

23 Iunie 2022, 14:38
Redacţia PiataAuto.md
Peugeot a făcut o lansare surpriză, dezvăluind un model pe care nimeni nu-l prea aştepta. E vorba de noul Peugeot 408, o maşină despre care am putea să spunem că e un SUV coupe, dar pe care francezii preferă s-o numească mai degrabă fastback. Cu silueta foarte neobişnuită, însă, francezii par să revină la ceea ce au făcut de minune decenii la rând, construind maşini cu siluete diferite, care nu se încadrau în definiţii standard, dar care erau extravagante şi superbe.
Spunem despre noul Peugeot 408 că e un SUV coupe, de fapt, pentru că are o gardă la sol de 189 mm, mai mare decât multe SUV-uri în toată legea din zilele noastre. În acelaşi timp, maşina n-are tracţiune integrală nici măcar opţional, dar asta nu mai împiedică maşinile din zilele noastre să se numească SUV-uri.
Totuşi, maşina are o alură interesantă, având proporţii foarte dinamice datorită unei înălţimi mai reduse decât cea a SUV-urilor coupe, gen Renault Arkana. Astfel, detaşându-se de noţiunea de SUV, cei de la Peugeot au avut libertatea de a experimenta cu formele mai mult, conferindu-i maşini mai multă originalitate. Şi apoi, numele de 408 sugerează că avem un continuator al sedanurilor de cândva. Într-o lume în care nu se mai produc deja nici VW Passat, nici Ford Mondeo, asta e forma în care au derivat, de facto, sedanurile de cândva.
Iar aspectul noului 408 e cu adevărat curios şi interesant, cu elemente memorabile şi fascinante de la prima vedere, cum ar fi grila. Ea e cu siguranţă elementul forte al acestei maşini, după care s-o recunoşti în trafic şi la care să priveşti îndelung după ce-ai închis maşina proaspăt achiziţionată.
La nivel de inginerie şi substrat tehnic, noul Peugeot 508 debutează în două motorizări plug-in hibride şi una pe benzină. Cea pe benzină foloseşte un motor de 1,2 litri de 130 CP şi 230 Nm, iar versiunile hibride totalizează puteri de 180 CP şi 225 CP. În ambele cazuri e folosit un motor cu ardere internă de 1,6 litri, plus un electromotor. Bateria de la bord are 12,4 kWh în ambele cazuri, dar autonomia pur electrică n-a fost deocamdată anunţată.
0
4,559
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!