Un Lamborghini genial, creat încă la începuturile mărcii, care avea deja 300 km/h pe vitezometru, scos la vânzare în Germania

10 Iunie 2022, 22:10
Ilie Toma
Despre Lamborghini se ştie mult mai mult de la Miura încoace, când marca italiana a început a pune motoare nu în faţă, sub capotă, ci median, în spatele habitaclului, dar înaintea axei posterioare. Dar înainte de Miura au mai existat câteva modele. Şi n-au fost foarte multe la număr, pentru că marca a fost fondată în 1963, iar primul model de serie a intrat în producţie abia în 1964. Acel model, însă, a arătat că o marcă italiană poate fi genială din prima. Iar maşina de azi e un derivat al acelui prim model, cu motor un pic mai mare.
Primul model de producţie, de care vorbim mai sus, a fost 350 GT, şi acea maşină făcea uz de superbul motor V12, creat de fostul inginer Ferrari, pe nume Bizzarrini, la comanda lui Ferruccio Lamborghini, care era la acea vreme un industriaş ce producea inclusiv tractoare. Bizzarrini i-a proiectat un motor V12 de 3,5 litri, aspirat natural, de 284 CP. Şi acel prim motor de Lamborghini a fost produs în diferite variaţii de cilindree, cu perfecţionări, până spre anul 2010!
Lamborghini 350 GT a fost produs doar până în 1966, iar în 1966 a apărut şi maşina despre care vorbim azi — 400 GT. Era aceeaşi maşină, în esenţă — cu acelaşi design, aceeaşi platformă şi acelaşi interior. Diferenţa o făcea doar motorul V12 mai mare, de 4.0 litri, aşa cum sugerează denumirea. Motorul avea 3.929 cm cubi şi livra 325 CP.
Primele 23 de maşini au fost construite cu două locuri, dar ulterior s-a trecut la formula de 2+2, adică nişte locuri mai mult formale în spate. Noi vorbim azi anume despre o asemenea maşină, care e, în esenţă, primul model Lamborghini, cu un motor perfecţionat după doi ani şi cu o banchetă spate inclusă în ecuaţie. În rest, maşina asta reflectă ideea primului model al mărcii şi arată la fel de bine cât de genial a reuşit a fi acest model, din prima încercare!
Maşina avea cadrane de bord care arătau cât de mari erau din start ambiţiile Lamborghini. Vitezometrul avea inscripţionată viteza maximă de tocmai 300 km/h. De facto, Lamborghini 400 GT 2+2 atingea 250 km/h, dar şi asta era o viteză mai mult decât demnă în anul 1966, mai ales pentru un prim model al unei mărci. Şi apoi, acest Lamborghini prindea prima sută în 7,5 secunde.
Maşina asta avea încă faruri duble faţă care nu erau escamotabile, iar luneta spate curbată, în tandem cu linia laterală a geamurilor, sugera mai multă eleganţă decât am putea presupune de la un Lamborghini. E o maşină de dinainte de epoca designului cu linii ascuţite al Lamborghini, ce mai. Şi e o adevărată operă de artă!
Exemplarul pe care-l vedem în aceste imagini a fost livrat nou în Germania, în septembrie 1967. În ultimi ani maşina a trecut printr-o restaurare completă, minuţioasă, care a adus-o la o stare de muzeu în aspect, şi de sportcar revigorat în partea mecanică. Totul, de la culoarea exterioară până la cea a tapiţeriei interioare, a fost readus la specificaţiile iniţiale ale fabricii, aşa cum a fost livrat acest 400 GT când era nou.
Maşina are toată istoria anterioară documentată, dar şi întreg procesul de restaurare ca la carte. Motorul şi cutia sunt cele originale, care se aflau iniţial pe maşină. Deci, o bijuterie extraordinară, restaurată din nou la perfecţiunea iniţială. Costă o avere. Tocmai 580.000 euro, dacă e să fim mai exacţi. Atât se cere pe ea în Germania.
Dar Lamborghini 400 GT e o maşină mai rară decât ne-am închipui. S-au produs 23 exemplare cu două locuri, cum spuneam mai sus şi doar alte 225 exemplare în formula 2+2. Deci, maşina asta e doar una din 225 asemenea Lamborghini din câte au existat vreodată! Iar la starea excepţională a acestei maşini, şi la conotaţia sa istorică, nu avea cum să coste mai puţin. Ba chiar acest Lamborghini e din liga acelor maşini care deja peste câţiva ani vor urca în preţuri din zona milioanelor. E prea genial. E prea important pentru toată istoria Lamborghini. Iar genialitatea inginerească şi conotaţia istorică nu se devalorizează niciodată.
0
5,851
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!