Un legendar Nissan Skyline GT-R R34, condus de renumitul actor Paul Walker, scos la vânzare în SUA cu parcurs infim

13 Iunie 2022, 20:27
Ilie Toma
Nissan Skyline GT-R R34 e ultima generaţie din seria modelelor clasice şi legendare de GT-R, înainte de actuala generaţie, iar colecţionarii adoră această generaţie mai ales pentru ingineria sa atât de progresistă pe atunci, încât şi azi, la 20 de ani distanţă, pare hi-tech. Iar dacă maşina din imagini îţi pare cunoscută, cel puţin vizual, află că e identică uneia care a figurat într-unul din filmele Furios şi Iute. Şi nu doar atât, exemplarul ăsta a fost condus de renumitul şi regretatul Paul Walker, actorul din acelaşi film.
Fanii cu cunoştinţe foarte avansate în această generaţie de Skyline GT-R ştiu că a existat iniţial specificaţia primară, apoi în anul 2000 au apărut şi versiunile V Spec II, care aveau mici modificări ce accentuau sportivitatea. Generaţia R34 s-a produs doar între anii 1999 şi 2002, şi în total s-au produs numai 11.578 exemplare, iar dacă facem divizările pe versiuni şi tot soiul de ipostaze, orice R34 devine şi mai de nepreţuit. Maşina despre care vorbim azi e un V Spec II, unul din doar 1.855 exemplare de felul său, produse pentru Japonia.
Sub capotă e motorul RB26, de 2,6 litri, twin turbo, cu 6 cilindri în linie, care scotea din uzină 276 CP şi 392 Nm. Exemplarul de aici a fost adaptat încă atunci, după ce a fost importat în SUA, pentru o performanţă sporită, având şi câteva elemente mecanice modificate. Iar povestea de import e şi mai interesantă.
Pe atunci compania Motorex din SUA a importat 16 asemenea exemplare cu volan pe dreapta din Japonia în SUA, creatorii filmului Furios şi Iute având un mare aport ca acest lucru să fie posibil. Pentru a definitiva importul legal în SUA, însă, maşinile trebuiau să aibă minim 20 mii mile parcurse, aşa că exemplarul ăsta, spre exemplu, i-a fost înmânat lui Paul Walker, care a fost rugat să savureze maşina vreme de 20 mii mile, sau circa 32.000 km.
Azi maşina are 21.241 mile parcurse, un parcurs infim, cea mai mare parte din care e făcută de însăşi Paul Walker. Aşa cum spuneam, maşina a fost pregătită să arate exact ca un exemplar care fusese filmat într-un din pelicule, dar exemplarul ăsta nu a mai ajuns să obţină vreo funcţie în film.
Ei bine, maşina a trecut de curând printr-o deservire tehnică plenară, dar şi o recalibrare a performanţelor sale sporite de către maestrul Kenji Sumino de la atelierul Greddy din SUA. Are pe ea elementele originale, modificate iniţial, precum volanul Momo la interior, frâne Brembo, inscripţii Sparco şi BF Goodrich, dar şi suspensie cu amortizoare ajustabile. Cu alte cuvinte, are acel aspect ştrengăresc în spirit de Furios şi Iute, care a şi contribuit la statutul de legendă al acestui model. Iar faptul că a şi fost condusă de Paul Walker face din această maşină un exemplar de nepreţuit.
Costă atât de mult, încât preţul nu e anunţat public şi va fi anunţat doar după negocieri directe. Însă e cât se poate de clar că va fi vorba de un preţ exorbitant, pe măsura gloriei acestui model şi unicităţii acestui exemplar. Până la urmă, e un Skyline GT-R R34 care va atrage privirile şi fascinaţia nu doar a trecătorilor, dar până şi a altor colecţionari ai aceluiaşi model. Şi apoi, e o mostră a unei perioade de aur în ingineria şi designul maşinilor japoneze.
0
4,550
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!